אורתופדיה-פיזיותרפיה

כללי חיזוי קליניים לאוסטאופורוזיס אינם טובים כבדיקת סקר (Arch Intern Med)

כללי חיזוי קליניים לאוסטאופורוזיס, עוזרים בזיהוי של נשים בגיל המעבר, בהם בדיקת צפיפות עצם תזהה איבוד של מסת עצם. הכללים מבוססים על גורמי סיכון אישיים בכל האישה.

במחקר חדש, החוקרים העריכו את התכונות הדיאגנוסטיות של 3 כללי חיזוי קליניים לאוסטאופורוזיס: The Simple Calculated Osteoporosis Risk Estimation, The Osteoporosis Risk Assessment Instrument ו- The National Osteoporosis Foundation practice guidelines.

לצורך המחקר, החוקרים אספו נתונים על 202 נשים בגילאים של מעל ל- 45, בהן כבר נפסק המחזור החודשי. החוקרים חישבו את הרגישות (שיעור האנשים החולים בהם הבדיקה חיובית) , הספציפיות (שיעור האנשים הבריאים בהם הבדיקה שלילית), ערך הניבוי החיובי (שיעור האנשים החולים מתוך אלה בהם הבדיקה חיובית), ערך החיזוי השלילי (שיעור האנשים הבריאים מתוך אלה בהם הבדיקה שלילית) ואת ה- likelihood ratio החיובי (LR+) והשלילי (LR-), כאשר הם משתמשים באיבחון של האוסטאופורוזיס של ה- WHO כסטנדרד.

נמצא כי ל- Simple Calculated Osteoporosis Risk Estimation היתה רגישות של 100%, ספציפיות של 29%, PPV של 27%, NPV של 100%, LR+ של 1.4 ו- LR- של 0. ל- Osteoporosis Risk Assessment Instrument היתה רגישות של 98%, ספציפיות של 40%, PPV של 29%, NPV של 77%, LR+ של 1.4 ו- LR- של 0.4. ל- National Osteoporosis Foundation practice guidelines היתה רגישות של 100%, ספציפיות של 10%, PPV של 27%, NPV של 100%, LR+ של 1.1 ו- LR- של 0. החוקרים מדווחים, כי ה- Simple Calculated Osteoporosis Risk Estimation וה- Osteoporosis Risk Assessment Instrument היו ספיציפיים יותר בנשים צעירות מגיל 65, בהשוואה לנשים אחרי גיל 65.

החוקרים הסיקו, כי כללי הניבוי הקליניים אינם טובים כבדיקת סקר לזיהוי של נשים בגיל המעבר עם סיכון גבוה לאוסטאופורוזיס. עם זאת, ה- Simple Calculated Osteoporosis Risk Estimation וה- Osteoporosis Risk Assessment Instrument יכולים לשמש בזיהוי של נשים שאינן צריכות לעבור בדיקות, במיוחד בנשים בגיל המעבר מתחת לגיל 65.

Arch Intern Med. 2005;165:530-536.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה