אורתופדיה-פיזיותרפיה

תכשיר חדש לטיפול והקלה של נוירופתיה סוכרתית בישראל: נוירובטיק

חברת התרופות הישראלית מדיטק, החלה לשווק בימים אלה את נוירובטיק, תכשיר חדש (בסטטוס של תוסף תזונה) לטיפול והקלה בסימפטומים של נוירופתיה סוכרתית. החומר הפעיל בנוירובטיק הינו חומצה  אלפא-ליפואית: מרכיב נוגד חמצוני, אשר נמצא יעיל במיוחד בכל הקשור לטיפול והפחתה בסימפטומים של נוירופתיה סוכרתית ופגיעה בתאי העצב. (לעיון במאמרים בנושא זה ניתן להקליק כאן ) בנוסף לכך נמצא  כי  אינו גורם לתופעות לוואי וכי ניתן לשלב אותו בטיפול הקיים בסוכרת בזמן שהוא משפר את איכות החיים של החולים. בגרמניה, אחת המדינות המתקדמות ביותר בכל הקשור לטיפול במחלת הסוכרת, כ- 55% מהמרשמים (החומצה האלפא-ליפואית רשומה בגרמניה כתרופה) עבור בעיות נוירופתיה סוכרתית הם של חומצה אלפא ליפואית.

ב-15 השנים האחרונות פורסמו מחקרים רבים בנושא השפעת ה- ALA על נוירופתיה סוכרתית.

לאור העובדה שכיום, עדיין לא קיים בישראל פתרון יעיל ומספק לטיפול בסימפטומים של נוירופתיה סוכרתית, ושמשככי כאבים ותרופות אחרות שניתנות לסובלים מהתופעה נותנות מענה חלקי בלבד, החליטה מדיטק בשיתוף פעולה עם רופאי סוכרת מובילים לפתח את המוצר ולשווקו בישראל.


בכנס ההשקה שנערך בשבוע האחרון ב-8/3 סקר ד”ר חוליו ויינשטיין, סגן נשיא האגודה הישראלית לסוכרת, את בעיית הנוירופתיה הסוכרתית. ד”ר ויינשטין מדגיש כי:

“על אף השכיחות הגבוהה הנודעת לסימפטומים של נוירופטיה סוכרתית, היכולת הטיפולית להקלה בסימפטומים אלו, נחשבת עדיין לדלה מאוד. מרבית התרופות המשמשות לטיפול בסיבוך כאוב זה של סוכרת, נועד למעשה למחלות אחרות כמו מחלות פסיכיאטריות ומחלות נוירולוגיות שונות אשר נטילתן כרוכה לעיתים בתופעות לוואי. יעילות החומצה האלפא ליפואית הוכחה תחילה בתנאי מעבדה ובהמשך במחקרים קלינים רבים  במדינות שונות בעולם. בגרמניה משמשת החומצה האלפא ליפואית מזה כ-10 שנים כטיפול מוצלח וכמעט חסר תופעות לוואי, להקלת הסימפטומים  הקשים המלווים נוירופתיה סוכרתית. האפשרות לטפל בסימפטומים אלו באמצעות חומצה אלפא ליפואית, מהווה פיתרון יעיל ומקיף וחשיבותה הינה רבה.”

חפיסה של נוירובטיק מכילה 30 קפליות והמחיר לצרכן : 137.5 לאריזה חודשית

את נוירובטיק ניתן להשיג בבתי המרקחת ולפי המידע שהתקבל מהחברה התכשיר זמין כיום גם בקופות החולים לאומית ומאוחדת.

למרות היותו של התכשיר תוסף תזונה שאינו דורש מרשם רופא, חברת מדיטק ממליצה להתייעץ עם הרופא המטפל לפני השימוש. 

מקור הידיעה: חברת מדיטק

כמה נתונים נוספים על הנוירופתיה:

במדינת ישראל כ-400.000 חולי סוכרת. (לצד כ-150 מיליון חולי סוכרת בעולם). אם לא די בכך, עד 2010 צפויה הכפלה בכמות חולי הסוכרת בעולם, ויש מי שאף מגדיר אותה כאחת מהמגיפות הקשות של המילניום.

אחד מהסיבוכים החמורים ביותר של מחלת הסוכרת הינו נוירופתיה. תופעה זו מתפתחת   בכ-30% מאוכלוסית החולים. הנוירופתיה הינה גורם מרכזי לפגיעה באיכות החיים ולמוות בקרב חולי הסוכרת. בין הסימפטומים  המאפיינים בעיות נוירופתיות, ניתן למצוא כאבים  עזים, שריפה, תחושת  נימול ואובדן תחושה בגפיים התחתונות. כמו כן  50-75% ממקרי קטיעת גפים (לא טראומטיות) נגרמים כתוצאה מנוירופתיה סוכרתית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה