אורתופדיה-פיזיותרפיה

גישה ניתוחית חדשה משפרת תנועתיות ומפחיתה כאבים ב- late onset Perthes’ disease

מחקר ישראלי חדש קובע כי ניתן להשיג שיפור ב- femoral head remodelling והקלה בכאבים, במחלת פרת’ס המתחילה מאוחר (late onset Perthes’ disease).

החוקרים, מבית החולים לילדים דנה במרכז הרפואי סורסקי בתל-אביב, ביקשו להעריך את היעילות של ביצוע soft tissue release and articulated hip distraction. לשם כך העריכו נתונים מקוהורט של 16 ילדים, בגיל ממוצע של 12 שנים וחודש, שאובחנו כסובלים מ- severe late onset Perthes’ disease.

ארתרוגרמות של מפרק הירך הדגימוsaddle-shape subluxating femoral head with hinge abduction ב- 14 מהילדים. שני ילדים היו חולים בתסמונת דאון, ולאחד היה geleophysic epiphyseal dysplasia.

בגישה מדיאלית בוצע adductor and iliopsoas tenotomy. הוכנס מקבע חיצוני תחת הדמייה עם immediate joint space distraction של 4 עד 5 מ”מ.

בכדי להשיג תיקון יתר של ה- Shenton line הומשכה דיסטרקציה של 1 מ”מ ליום. החולים נשמרו ללא נשיאת משקל, וביצעו תרגילים עם המקבע במקומו. המקבע הוסר לאחר 4 עד 5 חודשים. מעקב ממוצע נמשך שנתיים ו- 7 חודשים.

כל החולים השיגו שיפור בטווח התנועה לאחר הניתוח; פלקציה ב- 20 מעלות, אבדוקציה ב- 16 מעלות ורוטציה פנימית ב- 17 מעלות בממוצע. ב- 10 מתוך 14 החולים עם דפורמצית אוכף נראתה העלמות של הדפורמציה לאחר הניתוח.

כל החולים היו מסוגלים ללכת ללא תמיכה בזמן המעקב האחרון. הכאב הממוצע, כפי שדורג ב-  visual analog scale, פחת מ- 7.0 לפני הניתוח, ל- 1.6 לאחריו.


J Pediatr Orthop B 2004 May;13:3:158-165

לידיעה ב- Doctors Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה