אורתופדיה-פיזיותרפיה

Etanercept- טיפול יעיל בדלקת פרקים פסוריאטית (Expert Opinion On Biological Therapy )

דלקת פרקים פסוריאטית (Psoriatic arthritis PsA) יכולה להביא להרס מפרקים מתקדם ולאיחוי של העצמות. במאמר שפורסם ב- Expert Opinion On Biological Therapy נדונה היעילות של טיפול ב- Etanercept במחלה זו.

נכון להיום, אין הוכחות ליעילותן של תרופות ה- (DMARDS) disease modifying antirheumatic drugs) בהפחתה משמעותית של כאבי הפרקים ושל הדלקת ב- PsA  וקיים מידע מוגבל לגבי השפעת התרופות על ההתקדמות הרדיוגרפית של המחלה.

התרופה הביולוגית  Enbrel  (etanercept  California, USA) הינה קולטן ל- TNF, בעלת יעילות מוכחת בטיפול בדלקת פרקים ראומטית (RA).

ניסוי Phase II ו- Phase III שנערך בחולים עם PsA בינונית עד קשה, הראה כי התרופה מורידה משמעותית את הכאב והנפיחות בפרקים ומפחיתה את קצב שקיעת הדם (ESR) ואת ה- CRP.

בנוסף, אנברל הורידה באופן משמעותי את התקדמות הנזק המבני במפרקים כבר לאחר 6 חודשי טיפול. התרופה הביאה גם לשיפור במדדים של איכות חיים.

עוד ניתן ללמוד מהמחקר כי פרופיל תופעות הלוואי של אנברל דומה לפלצבו. תופעת הלוואי היחידה שנצפתה בתדירות גבוהה יותר היא תגובה באיזור ההזרקה. התופעה התרחשה אצל שליש מהחולים אך נעלמה תוך שישה שבועות ולא גרמה להפסקת טיפול.

נראה כי etanercept יעילה ובטוחה בטיפול ב- PsA ומהווה התקדמות משמעותית בטיפול במחלה זו, העלולה לגרום לנכויות קשות, מסכם הכותב.

Expert Opinion on Biological Therapy. 2003, vol. 3, no. 1, pp. 169 – 177

לידיעה ב- Expert Opinion

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה