אורתופדיה-פיזיותרפיה

tolmetin יעיל ובטוח לשימוש בחולים הסובלים מדלקת פרקים ראומטית ללא דלקת לב (Pediatr Int)

ממחקר שבוצע בטורקיה עולה כי טיפול באמצעות tolmetin מהווה אלטרנטיבה יעילה ובטוחה למתן האספירין לחולים הסובלים מ-arthritic rheumatic fever, ללא הימצאות carditis.

למרות ששכיחות ההופעה של דלקת ראומטית אקוטית (ARF) פחתה במדינות המפותחות, היא נותרה הגורם הנפוץ ביותר להופעת מחלות לב נרכשות בילדים ובמבוגרים צעירים ברחבי העולם.  

בעוד לא קיים טיפול ספציפי ל-ARF, התרופות הניתנות לחולים הן salicylates וקורטיקו-סטרואידים שיוצרים על-פי רוב, שיפור קליני משמעותי. אולם, לתרופות אלה תופעות לוואי שעלולות לשנות את אופי ומשך המחלה.

עד כה, לא נמצא כל מידע הנוגע לשימוש ב-tolmetin, תרופה אנלגיסטית, אנטי-פירטית, ואנטי-דלקתית, לטיפול ב-ARF. בכדי לבחון ולהשוות את היעילות ואת תופעות הלוואי של ה-tolmetin ושל האספירין, ביצעו החוקרים מחקר פרוספקטיבי בקרב 72 חולים בדלקת ראומטית.

20 מתוך הנבדקים במחקר שסבלו מדלקת פרקים טופלו באמצעות tolmetin (במינון של 25 מ”ג לק”ג משקל גוף ליום), ואילו 52 נבדקים שסבלו מדלקת פרקים ו/או מ-carditis מתון קיבלו אספירין (75-100 מ”ג לק”ג משקל גוף ליום), במהלך תקופה של 4-6 שבועות.

התוצאות מראות כי דלקת הפרקים נרפאה באותו זמן בקירוב בין שתי הקבוצות המטופלות (P=.675). יתרה מכך, לא נמצא הבדל בעל משמעות בין שתי הקבוצות בשיעור שקיעת תאי הדם האדומים בזמן תחילת הטיפול, במהלך השבוע הראשון לטיפול, ובסיום הטיפול (P>.05). לא נצפו כל תופעות לוואי בעקבות השימוש ב-tolmetin.

לעומת זאת, תופעות לוואי הקשורות במתן salicylate נצפו בקרב 36.5% מהנבדקים בקבוצה שטופלה במתן אספירין. רעלנות לכבד נצפתה ב-16 חולים, גירויים במערכת העיכול הופיעו ב-4 חולים, ו-salicylism נצפה ב-3 חולים, דבר שגרר 10-20 ימי הפוגה בטיפול וכתוצאה מכך הארכה של משך האשפוז.

החוקרים מאמינים כי ניתן להשתמש ב-tolmetin, במיוחד בחולים הסובלים מדלקת פרקים, אך מציינים כי קיים צורך במחקר נוסף לגבי השימוש במקרים של carditis.

Pediatr Int. 2003 Dec;45:6:676-679.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה