אורתופדיה-פיזיותרפיה

גילוי דיספלסיה בירך באמצעות בדיקת אולטראסאונד עשוי למנוע ניתוח

דיווח שפורסם לאחרונה מוצא כי סריקת אולטראסאונד רגילה ומוקדמת של הירך במהלך 6 השבועות הראשונים לחיים, יכולה להפחית את הצורך בניתוח לטיפול בדיספלסיה של הירך.    

במחקר שנערך בגרמניה ניתחו החוקרים נתונים לאומיים בכדי למצוא את שיעור מקרי הנתיחה הראשונה בירך מאז הוחלה בגרמניה תוכנית לסריקה מוקדמת בשנת 1996.

החוקרים מציינים כי בין השנים 1997 ו-2002, נערכה סריקת אולטראסאונד לגילוי דיספלסיה של הירך ב-90% מהילדים. בשנה הראשונה אחרי שהחלו בביצוע התוכנית, נזקקו 147 ילדים לניתוח לטיפול בדיספלסיה של הירך. בארבע השנים העוקבות לא עלה מספר הילדים שנזקקו לניתוח על 105.

במהלך תקופת המחקר תועדו 535 מקרים של ניתוח בירך. הפרוצדורה השכיחה ביותר, ב-66% מהמקרים היתה הקטנה סגורה ואחריה חיתוך של העצם והקטנה פתוחה.  

55% ממקרי הניתוח אובחנו באמצעות סריקת אולטראסאונד כפי שהומלץ, 13% עברו סריקה מוקדמת אך ממצאיה היו תקינים, 14% עברו סריקה מאוחרת, ו-18% לא עברו כל סריקה.

החוקרים מציינים כי למרות שהתוכנית לביצוע הסריקות בגרמניה יעילה בהפחתת שיעור מקרי הניתוח, דרושים שיפורים נוספים בנוגע להשתתפות מוקדמת ולהערכת סריקת האולטראסאונד על-ידי הרופאים.

Lancet 2003;362:1883-1887.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה