אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוצאות מבטיחות לטיפול באימונוגלובולינים במתן פומי במטופלים עם JRA

תוצאות מחקר phase II מרמזות שטיפול פומי ב- immunoglobulin (IgG)עשוי לסייע בטיפול ב- juvenile rheumatoid arthritis (JRA) עמידה, כך עולה מתוצאות מחקר שדווח בכנס השנתי של ה-American College of Rheumatology.

המחקר בחן 40 ילדים בגילאים 3 עד 16 עם JRA פעילה ולפחות 4 מפרקים נפוחים וכואבים אשר הטיפול במספר תרופות, כולל methotrexate, NSAIDs ו/או prednisone במינון נמוך, נכשל. הם הוקצו אקראית לקבלת IgG או פלצבו באופן פומי פעם ביום למשך 8 שבועות.

החוקרים מציינים שלמרות שמקובל ש- IgG במתן פומי לא עובר את הקיבה משום שהוא נהרס על-ידי מיצי הקיבה, למעשה ישנן עדויות שהוא מגיע לשאר דרכי העיכול.

מטופלים שבחרו להישאר במחקר לתקופת הארכה קיבלו IgG  פומי במשך 16 שבועות נוספים. החוקרים מציינים כי כל המשתתפים בחרו להשתתף בתקופת ההארכה, ממצא מעניין לאור העובדה שמטופלים רבים שקבלו פלצבו גם כן השתפרו. החוקרים מוסיפים כי שיעור התגובה לפלצבו היה גבוה באופן מפתיע 52%. בתקופת ההארכה טיפול ב- IgG נמצא קשור בשיפור במספר מדדים.

ניתוח של התוצאות הראה שיפור של 57% בדירוג ההגבלה בפעילות יומיומית, 88% שיפור בדירוג תנועתיות המפרקים, ו-69% שיפור בהערכה הכללית של חומרת התסמינים על-פי המטופל ו- 76% על-פי הרופא המטפל בתקופה של 12 חודשים, בהשוואה לנתונים ההתחלתיים.

יש לציין שטיפול פומי ב- IgG הפחית משמעותית את הצורך בסטרואידים ב-71% (12 מתוך 17) מהילדים שקבלו מנה יומית או שבועית של סטרואידים. ב-7 מטופלים ניתן היה להפסיק את הטיפול בסטרואידים כליל. יתרה מזאת, 77% מהילדים בהם השימוש בסטרואידים הופחת או נפסק ענו על הגדרות ה-ACR לתגובה בזמן הפחתת מינון הסטרואידים או הפסקתם.

השלב הבא, מסכמים החוקרים, הוא להרחיב את המחקר, בעיקר יש צורך בהארכת זמן ההשוואה בין פלצבו ל-IgG, משום שבמספר מטופלים תגובה ל- IgG נצפתה רק כעבור 16 שבועות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה