אורתופדיה-פיזיותרפיה

יתכן כי חולים הסובלים מתנועתיות יתר של חוליות הצוואר יזדקקו לטיפול לאחר פגיעת whiplash

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת איסלנד, ריקיאויק, בדקו פרוטוקול מדידה חדש שיאפשר להבחין בתת-קבוצה עם חופש-יתר של עמוד-השדרה הצווארי, הקשור ב-whiplash.

“לא ידוע האם קיים הבדל בין חולים עם בעיות הקשורות ב-whiplash, לבין חולים עם כאבי צוואר כרוניים שסיבתם אינם ידועה, בהקשר לניידות הסגמנטלית בצוואר”, כותבים החוקרים ב-Spine. 

במחקר נערכה השוואה של התנועה הסגמנטלית במישור הסגיטלי, בין 34 נשים עם כאבי צוואר כרוניים הקשורים ב-whiplash, ובין 35 נשים עם כאבי צוואר כרוניים שסיבתם אינה ידועה. נלקח גם מידע מבסיס נתונים המכיל תנועות תקינות של חוליות הצוואר. פרוטוקול מדידה חדש שימש לקביעת תנועתם של סגמנטים C3-C4 ו- C5-C6.

בקבוצת ה-whiplash נמדדו תנועות סיבוביות גדולות יותר בסגמנטים C3-C4 ו- C4-C5 בהשוואה לשאר הקבוצות. גם בקבוצת ה-whiplash וגם בקבוצת הכאבים הכרוניים נרשמו תנועות אבנורמליות בסגמנט C3-C4 בהשוואה לקבוצת הביקורת. תנועות אבנורמליות בסגמנטים C5-C6 נמדדו אך ורק בקבוצת ה-whiplash.

בסך-הכל נמדדו תנועות סגמנטליות אבנורמליות ב- 35.3% מקבוצת ה-whiplash, וב- 8.6% מחולי קבוצת הכאבים הכרוניים.

“תנועתיות יתר בסגמנטים הצוואריים של 12 מתוך 34 חולים עם פגיעות הקשורות ב-whiplash מראה על נזק שנגרם בעקבות התאונה”. החוקרים כותבים כי בעזרת פרוטוקול המדידה החדש ניתן לזהות את החולים הסובלים מפגיעה צווארית כזו. “יתכן כי קבוצה זו זקוקה להתייחסות טיפולית ייחודית”, הם מסכמים.

Spine. 2003;28:2215-2221

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה