אורתופדיה-פיזיותרפיה

מדרסים רוטטים נראים כמשפרים את היציבה במבוגרים

  מדרסים בעלי אפשרות רטט מתחת לסף התחושה נראים כמורידים את חוסר היציבות בעמידתם של מבוגרים, כך על פי מחקר חדש. החוקרים אומרים כי הם מקווים כי אסטרטגיה זו תוריד את שיעור הנפילות במבוגרים.

   עוצמת רטט למערכת הסומאטו-חושית  יכולה להגביר את התפקודים המוטוריים והחושיים, אומרים החוקרים. הם שיערו כי ניתן  להפחית חוסר יציבות בעמידה במהלך עמידה שקטה על ידי השמת “רעש מכני” לכפות הרגליים.  

   המחקר החל עם מטופלים שעמדו על מדרסים מבוססי ג’ל שרטטו , בעוד הרטט הותאם עד להיותו בלתי מורגש. רמת הסטימולציה בכל  מדרס נקבעה על 90% מהסף שנקבע קודם לכן.  במחקר נכללו 15 מטופלים צעירים, בגיל ממוצע של 23, ו-12 מטופלים מבוגרים, בגיל ממוצע של 73.  המשתתפים עברו מספר ניסויים של 30 שניות בהם הם עמדו על המדרסים עם עינים סגורות. המדרסים רטטו רנדומאלית במחצית מן המבדקים, במהלך מחצית השניה של הניסויים המכשיר לא הופעל. חוסר היציבות בעמידה הוערכה באמצעות מערכת ניתוח תנועה שהתמקדה על סימן משקף על כתפיו של כל אחד מהמשתתפים. 

   הוערכו כ-8 פרמטרים של חוסר יציבות, נדנוד, ששבעה מתוכם ירדו בצורה משמעותית באמצעות הסטימולציה.  קבוצת החוקרים עובדת כעת על שיפור העיצוב של המדרסים  לשימוש פרקטי בתוך נעליים ; הנסיון כעת הוא לבדוק את השפעת המדרסים בפעילות דינאמית, כמו ריצה, הליכה וטיפוס מדרגות. האוכלוסיה המיועדת למדרסים תהיה קהל מבוגר, עם נוירופתיה, שבץ, מחלת פרקינסון או היסטוריה של נפילות.

לידיעה במדסקייפ

Lancet 2003;362:1123-1124

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה