אורתופדיה-פיזיותרפיה

תרגילי שרירים של הצוואר ותרגילי הרפיה אינם מועילים יותר בכאבים כרוניים של הצואר מאשר המלצה לפעילות רגילה

אימון שרירים דינמי אינו יעיל יותר מאשר תרגילי הרפיה לסובלים מכאב צואר כרוני. כך לפי תוצאות מחקר חדש שנערך בפינלנד והמתפרסם ב- BMJ .

עדיין לא ברור כיצד נוצרת ההפרעה הכרונית בצוואר, והטיפולים לכן מתמקדים בהקלת הכאב. החוקרים ניסו לבחון שתי גישות המוצעות באופן שכיח לסובלים מכאבי צוואר כרונים: תרגילי שרירים דינמיים, ותרגילי הרפיה. גישות אלה שכיחות למרות שאין עדויות קליניות ברורות ליעילותן. אי לכך עקבו החוקרים אחר 393 נשים, עובדות משרדים בגיל ממוצע של 45, הסובלות מכאב צוואר כרוני אך לא ספציפי, אשר במשך 12 שבועות ביצעו תרגילי שרירים דינמיים או תרגילי הרפיה (בתוספת לשבוע של אימון תמיכה), או פעילות רגילה ללא תרגילים. (קבוצת בקרה).

בנקודות המעקב לאחר 3, 6 ו- 12 חודשים, לא נמצא הבדל משמעותי ברמת הכאב בצוואר בין הקבוצות השונות. טווח התנועה והסיבוב של הצוואר , וגמישות הצד עלו יותר בקבוצות האימון מאשר בקבוצת הבקרה. דיווחים סובייקטיבים של התאוששות היו גם גבוהים יותר בקבוצות הפעילות.

לא הייתה לתרגילים השפעה על אינטנסיביות הכאב או התפקוד או על ימי מחלה. לעומת זאת, קבוצות התרגול הפעילות צרכו יותר משאבים רפואיים במהלך התקופה.

החוקרים מסכמים איפוא שתרגילי מאמץ או הרפייה אינם מובילים לשיפור במצב הצואר, ולרמת ומשך הכאב הכרוני, יותר מאשר המלצה למטופלים להשאר פעילים באופן נורמלי.

BMJ. 2003;327:475-479

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה