Hydroxyapatite-Coated Stems יעילים בניתוח החלפת ירך

Hydroxyapatite-coated stems מראים תוצאות קליניות ורדיגרפיות טובות במטופלים שעוברים ניתוח החלפת ירך כללי , כך על פי מחקר חדש. בעיה שכיחה בפרותיזה של הירך (cemented ) היא התרופפות ללא זיהום, במיוחד בגברים ובמטופלים צעירים. מחקרים ניסו להתמקד במציאת טכניקות ל- cementless fixation .

ה-Hydroxyapatite-HA הוא אחד החומרים הביו אקטיביים המקובלים ביותר בשימוש לציפוי פרותיזות. תוצאות טובות, קליניות, בטווח הקצר הושגו בפרותיזות בציפוי HA, אף כי יש צורך עדיין בניתוח ארוך טווח. יותר מכך, תוצאות טובות יותר נרשמו ב-stems בציפוי HA מאשר ב- grit-blasted HA coated cups. 

קבוצת החוקרים ניתחה את התוצאות של  grit-blasted ושל HA coated titanium stem שעוצבו  ל- press-fit insertion. המחקר כלל 323 ניתוחי החלפת ירך כללים ראשוניים שנעשו ב-276 מטופלים (189 נשים ו-87 גברים) , בגילאים שבין 15-79. בדיקות רדיוגרפיות וקליניות נערכו 8-12 שנים לאחר הניתוח. בסה”כ, רק ב- stem אחד היה צורך בשיפור, עקב כשל מכני. בנוסף, 42 press fit cups ו-9 screw cups תוקנו, אך לא בגלל זיהום. אוסטאוליסיס (Osteolysis ) נמצאה ב-28 מקרים  ונקשרה משמעותית עם שחיקה. בנוסף, 184 ירכיים הראו שחיקה שבין 0.5 ן-0.65 מ”מ , והשחיקה נקשרה משמעותית עם femoral head size.  כמו כן, איבוד עצם פרוקסימלי מינימלי אובחן ב-37 ירכיים, והיפרטרופיה דיסטלית בעצם נצפתה ב-23 ירכיים.

 ניכר השיפור בתנועה, יכולת ההליכה, ובכאב, במיוחד בירכיים.  החוקרים מסכמים כי במחקר נמצאו תוצאות רדיוגרפיות וקליניות טובות מאוד במעקב ממוצע של כ-10 שנים ב-stem מצופה HA. בנוסף, צורתו המשולשת של ה-stem יכולה לתת יציבות ראשונית אמינה לתגובת עצם מהירה  עם ה-HA.

לידיעה באתר doc’s guide

Acta Orthop Scand 2003;74:2:140-145

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה