אורתופדיה-פיזיותרפיה

חודש של טיפול ב- Prophylaxis עם Fondaparinux -מומלץ לאחר ניתוח לתיקון שבר בירך

על מטופלים לקבל fondaparinux במשך חודש אחד לאחר תיקון שבר בירך, כך על פי מחקר כפול סמיות שפורסם החודש ב-Archives of Internal Medicine.

טיפול prophylaxis  מוארך הוריד את הסיכון ל- venous thromboembolism -VTE ב-96% והיה נסבל.  התועלת שבשימוש ב-thromboprophylaxis עד ל-4 שבועות לאחר הניתוח נבדק והוכח בניתוח elective hip replacement ובניתוח בטני לסרטן, אך עדיין לא קיים מידע בנושא על שבר בירך, כותבים החוקרים.

לאחר שקיבלו fondaparinux ל-6 עד 8 ימים, 656 מטופלים שעברו ניתוח שבר בירך חולקו רנדומאלית לקבלת prophylaxis עם זריקה SC פעם ביום של 2.5 מ”ג של fondaparinux sodium או פלצבו למשך 19-23 יום. תוצאת היעילות הראשונית היתה VTE שארע במהלך תקופת המחקר כפול הסמיות, ותוצאת הבטיחות המרכזית היתה דימום חמור. 

 ב-428 מטופלים שהוערכו, VT E  ארע  ב-77 מ-220 מטופלים בקבוצת הפלצבו וב-3 מבין 208 המטופלים בקבוצת ה-  fondaparinux.  הורדת סיכון יחסי של fondaparinux היתה של כמעט 96% (95% confidence interval ). ההיקף של VTE סימפטומטי היה נמוך יותר גם בקבוצת ה-fondaparinux.  שתי הקבוצות היו בשיעור דומה לדימום רלוונטי קלינית שהוביל למוות,ניתוח חוזר או דימום באיבר קריטי, אך היתה מגמה לכיוון דימום חמור יותר  בקבוצת ה-fondaparinux מאשר בקבוצת הפלצבו. 

החוקרים מוסרים כי הם מאמינים שזהו מחקר מייצג לאוכלוסיה שעוברת ניתוח לתיקון שבר בירך. כל החולים שעוברים ניתוח שבר בירך, ולא רק חולים בסיכון גבוה , יכולים להרוויח מטיפול של חודש. ניהול  fondaparinux לא מצריך פיקוח של פעילות anticoagulant או התאמה של מינון, והושגה רמה גבוהה של ציות למשטר התרופה, כ- 94%, אומרים החוקרים.

**חברות Sanofi-Synthelabo ו-NV Organon  תמכו במחקר זה באמצעות מענק.

לידיעה במדסקיייפ

Arch Intern Med. 2003;163:1337-1342

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה