אורתופדיה-פיזיותרפיה

בעזרת בדיקת מטבוליטים בשתן ניתן להעריך Polymyositis ו Dermatomyositis

בדיקת רמת creatine ועוד חומרים מטבוליטיים בשתן בחולי polymyositis- PM ו dermatomyositis -DM שונה בצורה משמעותית מהרמה המופרשת אצל אנשים בריאים או אנשים במצבים אחרים של דלדול וניוון עצם. זוהי מסקנת המחקר שכוון על מנת למצוא דרך פשוטה ואמינה על מנת להעריך  את מצב המחלה ואת יעילות הטיפול בקרב החולים במחלות אלו. החוקרים השתמשו ב-MRS ,magnetic resonance spectroscopy על מנת לבדוק האם ההפרשות בשתן יהיה אפקטיביות למטרת המחקר.

החוקרים השתמשו בדגימות שתן מ-34 חולים ב PM וDM , מ-50 אנשים בריאים ובכ- 60 פציינטים הסובלים מבעיות שונות שגרמו להם לדלדול וניוון עצם .הרמה של הפרשת המטבוליטים בתן נקשרה לפעילות creatine kinase-CK  ולחוזק שריר הירך הארבע- ראשי.
התוצאות מראות creatine בשתן של 26 מתוך 34 החולים בPM/DM  ,ב 4 מתוך 60 המשתתפים עם בעיות הקשורות לניוון ודלדול העצם  ואצל 10 מתוך 50 המשתתפים הבריאים. אצל 20 מן החולים ב PM/DM ולא בשום קבוצה אחרת , היחס בין creatine/creatinine עלה על 0.4 .

ההבדלים היו גדולים הן בהשוואה בין הקבוצות כולן והן בהשוואת חולי ה DM/PM לבין שאר המשתתפים. בהשוואה לקבוצת הביקורת , רמות של citrate, glycine, choline-containing compounds ו- taurine היו גבוהות בצורה משמעותית אצל חולי ה PM/DM. יותר מכך , היתה התאמה הדדית בין פעילות ה CK ל  choline-containing compounds  ובין פעילות הCK ל betaine אצל אותם חולים.

החוקרים הדגישו כי יש להוסיף ולבחון תהליכים מטבוליים במחקרים נוספים. מסקנתם היתה כי יש הבדל משמעותי בהפרשות בשתן ברמות של creatine, choline-containing metabolites, betaine ו citrate אצל חולים ב PM/DM בהשוואה לקבוצת ביקורת.
לכתבה המלאה באתר doc’s guide
 theyRheumatology (Oxford) 2003 Feb;42:2:298-303

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה