עיניים

מערכת הבריאות מתריעה: הקיצוץ פוגע בביטחון המדינה

שר הבריאות אוריאל בוסו נגד הקיצוץ הרוחבי שיעלה היום בישיבת הממשלה: “זו הפעם הרביעית שמנחיתים עלינו קיצוץ רוחבי ואני מתריע שהפעם זה עלול לפגוע קשה דווקא באותם אזרחים שלמענם מבקשים לקצץ. במלחמה הוכח שמשרד הבריאות חשוב לא פחות ממשרד הביטחון. כל קיצוץ כזה פוגע במוכנות לחירום, בבתי החולים, ברפואת הקהילה, במד”א ובמערך בריאות הנפש. משמעות הקיצוץ בעת מלחמה – היא פגיעה בבריאות הציבור. קיצוץ במשרד הבריאות הוא קיצוץ בביטחון המדינה.”

 

ד”ר זאב פלדמן, יו”ר ארגון רופאי המדינה ומ”מ יו”ר הר”י:  

“מאז השבת השחורה ב – 7 באוקטובר, זה תשעה חודשים, עובדת מערכת הבריאות במקביל בשגרה ובחירום כדי לטפל באזרחי ישראל לצד טיפול בחיילי צה”ל, בשיקום אלפי הפצועים ובטיפול בעשרות אלפי נפגעי הנפש. הצוותים הרפואיים עושים זאת בתת תקצוב, במחסור עצום בכוח אדם תחת עומסים כבדים ועדיין עם הישגים חסרי תקדים בסדר גודל עולמי בהצלת חיים של פצועים קשה המגיעים מהחזית.  קיצוץ במערכת הבריאות תוך כדי מלחמה הוא פגיעה קשה בביטחון המדינה, ומי שמרים ידו בעד קיצוץ כזה, מסכן את חייהם של אזרחי ישראל וחיילי צה”ל. מערכת הבריאות זקוקה לתוספת תקציב, ובוודאי לא לקיצוץ!!!”

יו“ר ההסתדרות הרפואית, פרופ’ ציון חגי, בפנייה דחופה לראש הממשלה נתניהו: “קיצוץ בתקציב הבריאות דווקא בעת הזו הוא בבחינת הפניית הגב לא רק למטופלים, אלא גם לכל אנשי הרפואה שהתגייסו במסירות אין קץ, לעתים תוך חירוף נפש, על מנת להציל חיים במלחמה על הבית.”

במכתב ששיגר לרה”מ, דרש פרופ’ חגי להחריג את מערכת הבריאות מהקיצוץ הרוחבי המתוכנן, הרביעי במספר. “כשם שלא יעלה על הדעת כי בזמן מלחמה יקוצץ תקציב הביטחון, ודאי שלא יעלה על הדעת לקצץ במערכת שנמצאת בחזית כבר תשעה חודשים ומטפלת במסירות בפצועים שמפונים משתי זירות במקביל.”

פרופ’ חגי הזכיר לראש הממשלה כי רק בשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים של הכנסת שימוש ב’עודפי גבייה’ מתקציב 2023 בסך של כמיליארד שקל, זאת לצרכים שונים ובהם גם צרכים פוליטיים שנויים במחלוקת, וכתב: “מן הראוי הוא שהממשלה בראשותך תבצע תיעדוף על פי שיקולים מקצועיים שבראשם טובת הציבור כולו.”

פרופ’ חגי הבהיר כי אם מערכת הבריאות לא תוחרג מהקיצוץ, ההסתדרות הרפואית תשקול את כל הצעדים העומדים לרשותה על מנת להיאבק בהחלטה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה