עיניים

ליקוי ראיה מלווה בסיכון מוגבר לדיכאון, חרדה ובידוד חברתי (JAMA Ophthalmol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology עולה כי בקרב מטופלים הסובלים מליקוי ראיה קיים סיכון גבוה יותר לתסמיני דיכאון, חרדה ובידוד חברתי.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין דיווח עצמי ועדות אובייקטיבית להפרעות ראיה ובין תסמיני דיכאון וחרדה ובידוד חברתי במבוגרים שלקחו חלק בסקר ארצי בשם National Health and Aging Trends Study. יתרה מזאת, במטרה להבין טוב יותר את ההשפעה של מגפת הקורונה על הבריאות הפסיכו-סוציאלית, הושלמה הערכה של הקשר בין דיווח עצמי על ליקוי ראיה לפני ואחרי פרוץ המגפה.

החוקרים זיהו 2,822 מבוטחי מדיקייר בגילאי 65 שנים ומעלה עם ליקוי ראיה, אשר דיווחו על תסמיני דיכאון וחרדה באמצעות שאלון Patient Health Questionnaire.

מהנתונים עולה כי מבין כלל המשתתפים שנכללו במחקר, ב-32.3% הייתה עדות אובייקטיבית לליקוי ראיה וב-6.4% תועד דיווח-עצמי על ליקוי ראיה .

תסמיני דיכאון וחרדה היו נפוצים יותר בקרב מבוגרים עם דיווח-עצמי והערכה אובייקטיבית של ליקוי ראיה, בהשוואה לאלו ללא הפרעה בראיה. מנגד, תסמיני בידוד חברתי חמור היו נפוצים יותר באלו עם עדות אובייקטיבית לליקוי ראיה, אך לא באלו עם דיווח עצמי על הפרעה בראיה.

שיעורי הימצאות תסמיני חרדה ובידוד חברתי עלו לאחר פרוץ מגפת הקורונה, בעוד שתסמיני דיכאון ובידוד חברתי חמור נותרו ללא שינוי. בקרב אלו עם דיווח עצמי על הפרעה בראיה, השכיחות של תסמיני דיכאון וחרדה עלתה לאחר המגיפה, בעוד שלא תועדו שינויים בשיעורי הימצאות בידוד חברתי ובידוד חברתי חמור.

החוקרים כותבים כי הממצאים מעידים על חשיבות השלמת מחקרים נוספים בקרב חולים עם הפרעות ראיה במטרה להבין טוב יותר את הגורמים הסביבתיים המשפיעים על מצבם הבריאותי הכולל.

JAMA Ophthalmol, Feb 22, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • חשיפה לשדה קרב מעלה את הסיכון לכאב כרוני בנשים בצבא (JAMA Netw Open)

    חשיפה לשדה קרב מעלה את הסיכון לכאב כרוני בנשים בצבא (JAMA Netw Open)

    חשיפה לשדה קרב מלווה בסיכון מוגבר לכאב כרוני בקרב נשים בשירות פעיל בצבא ארצות הברית ובנות זוג של אנשי צבא בשירות פעיל, כאשר מצב סוציו-אקונומי נמוך והפרעות פסיכיאטריות מעלות עוד יותר את הסיכון לכאב כרוני, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים בחנו את הנתונים ממערכת Military Health System לזיהוי אבחנות של […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

    תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

    בנשים עם תחלואה אימהית חמורה סיכון מוגבר לפניה למחלקה לרפואה דחופה או אשפוז על-רקע הפרעת מצב נפשי לאורך עד 13 שנים לאחר הלידה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. במחקר העוקבה הרטרוספקטיבי השוו החוקרים את הביקורים בחדרי מיון ואשפוזים בשל מצב נפשי בנשים לאחר-לידה  עם וללא תחלואה אימהית חמורה לאורך 13 […]

  • האם לדחק וחרדה בזמן הריון השפעה על משך ההיריון? (Eur J Epidemiol)

    האם לדחק וחרדה בזמן הריון השפעה על משך ההיריון? (Eur J Epidemiol)

    במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Epidemiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר אפשרי בין תחושת דחק וחרדה בזמן הריון ובין סיכון מוגבר ללידה בשבוע מוקדם יותר, אך רק בשבועות מוקדמים של ההיריון. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהאטיולוגיה אינה ידועה היטב, לידה מוקדמת מהווה סוגיה רפואית חשובה מאחר והינה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה