עיניים

טיפול ב-Infliximab עשוי לשפר חדות ראיה בחולים עם היפרדות רשתית רגמטוגנית על-רקע ויטרורטינופתיה פרוליפרטיבית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists)

עין

בחולים עם ויטרורטינופתיה פרוליפרטיבית תועד שיפור בחדות הראיה לאחר זריקה לתוך הזגוגית של Infliximab (רמיקד) לאחר ויטרקטומיה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists.

ברקע למחקר מסבירים המומחים כי ויטרורטינופתיה פרוליפרטיבית הינה הסיבה הנפוצה ביותר לכישלון תיקון היפרדות רשתית רגמטוגנית. תכשירים תרופתיים רבים נבחנו כתוספת טיפול לניתוח היפרדות רשתית רגמטוגנית ללא יעילות עקבית וכיום אין טיפול תרופתי מאושר לחולים עם ויטרורטינופתיה פרוליפרטיבית.

מחקר FIXER הינו מחקר בשלב 2, אקראי ומבוקר, להערכת היעילות והבטיחות של טיפול בזריקה לתוך הזגוגית של Infliximab לטיפול בחולים עם היפרדות רשתית רגמטוגנית משנית לויטרורטינופתיה פרוליפרטיבית לאחר ניתוח ויטרקטומיה והזרקת שמן סיליקון.

במסגרת המחקר טופלו 30 עיניים בזריקת ויטרורטינופתיה פרוליפרטיבית בתום ניתוח ויטרקטומי ו-30 עיניים לא טופלו ב-Infliximab.

התוצא העיקרי היה שיעורי הצלחה אנטומית סופית, אשר הוגדרה כהיצמדות מלאה של הרשתית ללא טמפונדה לאחר שישה חודשים מהסרת שמן סיליקון. תוצאים משניים כללו את חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר, שיעורי הצלחה של ניתוח יחיד, שיעורי הישנות היפרדות רשתית רגמטוגנית ותפקוד, עובי וצפיפות כלי דם במקולה.

חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר הסופית הייתה טובה יותר בזרוע הטיפול ב-Infliximab, בהשוואה לקבוצת הביקורת (p=0.044). החוקרים מדווחים כי ייתכן והסיבה לכך נעוצה בשיעורים נמוכים יותר של הישנות היפרדות רשתית בזרוע הטיפול ב-Infliximab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי זריקות לתוך הזגוגית של Infliximab מהוות גישה בטוחה ויעילה לטיפול בחולים עם ויטרורטינופתיה פרוליפרטיבית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה