עיניים

עדויות חדשות מצביעות על גורמי סיכון לאירוע מוחי איסכמי לאחר איסכמיה חדה של עורק הרשתית (מתוך כנס ה- North American Neuro-Ophthalmology Society)

שבץ

בחולים עם איסכמיה חדה של עורק הרשתית סיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי, כאשר הסיכון גבוה במיוחד בקרב חולים עם היצרות של 70% ומעלה של עורק תרדמה באותו צד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך כנס ה-North American Neuro-Ophthalmology Society.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי איסכמיה חדה של עורק הרשתית, כולל אובדן ראיה זמני בעין אחת, BRVO (או Branch Retinal Artery Occlusion), CRVO (או Central Retinal Artery Occlusion) וחסימת עורק אופתלמי, עלולה להוביל לפגיעה חמורה בחדות הראיה ואובדן שדות ראיה בעין הפגועה.

כעת בחנו החוקרים את הסיכון לאירוע מוחי איסכמי ב-69 חולים מסין בתוך שנתיים מאבחנה של איסכמיה חדה של עורק הרשתית.

לאורך מעקב בן שנתיים, חסימה או היצרות של 70% ומעלה של עורק התרדמה באותו צד היו נפוצים יותר בחולים עם אירוע מוחי איסכמי, בהשוואה לחולים ללא אירוע מוחי איסכמי (p=0.002).

לאחר ניתוח סטטיסטי, החוקרים מצאו כי חסימה או היצרות של 70% ומעלה בעורק התרדמה באותו צד לוותה בסיכון גבוה לאירוע מוחי איסכמי לאחר איסכמיה חדה של עורק הרשתית (p=0.005).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם חסימה או היצרות עורקי תרדמה באותו צד של 70% ומעלה לאחר הופעת איסכמיה חדה של עורק הרשתית תועד סיכון גבוה לאירוע מוחי איסכמי. הטיפול בחולים עם איסכמיה חדה של עורק הרשתית צריך להתמקד באיזון גורמי סיכון וסקולאריים ומניעה שניונית של אירוע מוחי.

מתוך כנס ה- North American Neuro-Ophthalmology Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה