עיניים

שריטה של הקרנית היא הפציעה העינית הכי נפוצה על-רקע משחק כדורסל (מתוך כנס מטעם ה-Association for Research on Vision and Ophthalmology)

שריטה של הקרנית הינה הפציעה העינית הנפוצה ביותר משנית למשחק כדורסל, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-Association for Research on Vision and Ophthalmology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נכון להיום, המידע אודות פציעות עיניות על-רקע משחק כדורסל מוגבל למחקרים עם גדלי מדגם מוגבלים שבחנו אוכלוסיות מסוימות. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון מהן הפציעות העיניות הנפוצות ביותר על-רקע משחק כדורסל.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחלקה לרפואה דחופה בארצות הברית, כפי שתועדו במאגר National Electronic Injury Surveillance System ואספו נתונים אפידמיולוגיים אודות פציעות על-רקע משחק כדורסל בין השנים 2012 ו-2021. פציעות משנית למשחק כדורסל היו הכי נפוצות בקרב גברים וילדים.

מהנתונים עולה כי המנגנון הנפוץ ביותר לפציעות על-רקע משחק כדורסל היה מגע עם שחקן אחר. שריטה של הקרנית זוהתה כפציעה העינית הנפוצה ביותר על-רקע משחק כדורסל.

שיעור הפניות לחדרי מיון בשל פציעות על-רקע משחק כדורסל ירד משמעותית בין 2012 ו-2021, כאשר הירידה הגדולה ביותר תוארה בין 2019 ו-2020, ככל הנראה משנית למגפת הקורונה.

החוקרים מצינים כי למחקר מספר מגבלות, כולל הטיה של הנתונים לכיוון פציעות חמורות יותר, העדר נתונים אודות בדיקות מעקב ודיווחי מקרים שלא תיארו באופן אחיד איזה חלק של העין נפגע.

לסיכום, הפציעה העינית הנפוצה ביותר על-רקע משחק כדורסל הוא שריטה של הקרנית, כאשר מנגנון הפציעה הנפוץ ביותר הוא מגע עם שחקן אחר. בסך הכול חלה ירידה בשיעור הפציעות העיניות על-רקע משחק כדורסל בין השנים 2012 ו-2021. ממצאי המחקר מעידים על החשיבות של אמצעי הגנה על העיניים למניעת פציעות אלו.

מתוך כנס מטעם ה-Association for Research on Vision and Ophthalmology.

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה