עיניים

זמן מסך כטיפול בזעזוע מוח בילדים? (Pediatrics)

מחקר חדש מראה שילדים ומתבגרים שעברו זעזוע מוח החלימו מהר יותר אם נחשפו לזמן מסך בכמות מתונה

מחקר חדש שפורסם ב-Pediatrics מראה שילדים ומתבגרים שעברו זעזוע מוח החלימו מהר יותר אם נחשפו לזמן מסך בכמות מתונה. לאחר סקר של 700 מטופלים בגילאי 8 עד 16 בעקבות פציעה, החוקרים גילו שכמות מתונה של זמן מסך לאחר זעזוע מוח זירזה את ההחלמה. כמות “מתונה” הייתה בין שעתיים ל-7 שעות ביום במסכים שונים. “זה כולל את הטלפונים, המחשבים והטלוויזיות שלהם”, אמרה החוקרת הראשית ל-Medscape.

מטופלים במחקר שדיווחו על פחות או יותר זמן מסך מהמתואר ב-7 עד 10 הימים שלאחר הפציעה דיווחו גם על יותר תסמינים, כמו כאבי ראש ועייפות, במהלך החודש הראשון. לאחר אותו חודש, כל המשתתפים דיווחו על תסמינים דומים, ללא קשר לשימוש המוקדם שלהם במסך – מה שמצביע על כך שזמן המסך אינו משנה בטווח הארוך בהחלמת זעזוע מוח בילדים. הממצאים שונים ממחקר משנת 2021 שמצא שזמן המסך האט את ההתאוששות. יתכן שהסיבה להבדל נעוצה בעיצוב המחקר, אומר אחד החוקרים ל-Medscape. בעוד שהמחקר הקודם מדד שימוש במסך ב-48 השעות הראשונות, והתאוששות במשך 10 ימים, המחקר הנוכחי עסק בזמן מסך במהלך 7 עד 10 הימים הראשונים, והתאוששות במשך 6 חודשים.

בסופו של דבר, הממצאים תומכים במתינות ולא בהגבלות כלליות על זמן המסך כדרך הטובה ביותר לנהל את זמן המסך לאחר זעזוע מוח בילדים, במיוחד לאחר 48 השעות הראשונות. עצות ישנות כללו שכיבה בחדר שקט וחשוך במשך ימים, אבל עדויות אחרונות מגלות שטיפול שכזה עלול להאריך את התסמינים. חשיבות המסכים נובעת, על פי החוקרים, בעיקר מיתרון ביצירת חיבור חברתי. ילדים ובני נוער משתמשים בסמארטפונים ובמחשבים כדי להישאר מחוברים עם בני גילם, ולכן לאיסור על זמן מסך עשויה להיות השפעה שלילית על בריאות הנפש על ידי כך שיוביל לבדידות, פרידה והיעדר תמיכה חברתית.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Pediatrics

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה