עיניים

האם דלקת הלחמית בילדים מחייבת אנטיביוטיקה? (JAMA Network Open)

מחקר חדש מראה כי בילדים עם דלקת הלחמית, טיפות עיניים אנטיביוטיות אינן פותרות את התסמינים מהר יותר מאשר טיפות ללא אנטיביוטיקה מחקר חדש מראה כי בילדים עם דלקת הלחמית, טיפות עיניים אנטיביוטיות אינן פותרות את התסמינים מהר יותר מאשר טיפות ללא אנטיביוטיקה

מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Network Open מראה כי עבור ילדים עם דלקת הלחמית (pink eye, עין ורודה), טיפות עיניים אנטיביוטיות אינן פותרות את התסמינים מהר יותר מאשר טיפות ללא אנטיביוטיקה, מה שעשוי להעיד על כך שלשטיפה לבדה קיים אפקט “wash out”.

“הרוב המכריע של מקרי דלקת הלחמית חולפים עם הזמן, ומקרים רבים נגרמים על ידי וירוסים”, אמרה מחברת המחקר ל-Medscape, “הם ישתפרו בעצמם, אפילו ללא טיפול”. המחקר החדש מראה כי “בין אם אתה נותן אנטיביוטיקה או רק טיפות ללא אנטיביוטיקה, המטופלים מתאוששים מהר יותר מאשר מעקב בלבד”, הוסיפה, “אם אתה נותן רק טיפות ללא אנטיביוטיקה, הם מתאוששים במידה דומה לאלו שנתת להם אנטיביוטיקה”. עבור המחקר החדש, החוקרים ערכו ניסוי אקראי מבוקר שכלל 88 ילדים בגילאי 6 חודשים עד 7 שנים. המשתתפים היו כבני 3 בממוצע, ו-52% היו בנות. 30 ילדים במחקר קיבלו טיפות עיניים המכילות את האנטיביוטיקה מוקסיפלוקסצין. הם השתפרו תוך 3.8 ימים בממוצע. 27 ילדים קיבלו טיפות עיניים פלצבו, והם החלימו תוך 4 ימים בממוצע, ויש לציין כי ההבדל בין הקבוצות לא היה מובהק סטטיסטית.

קבוצה נוספת של 31 ילדים לא קיבלה התערבות. התסמינים שלהם חלפו תוך 5.7 ימים בממוצע. ההבדל בין קבוצת המוקסיפלוקסצין לקבוצה ללא טיפול (1.9 ימים) היה מובהק סטטיסטית (P=0.04), בעוד שההבדל בין קבוצת הפלצבו לקבוצה ללא טיפול (1.7 ימים) לא היה (P=0.10 ). עם זאת, ניתוח נפרד מצא כי “גם מוקסיפלוקסצין וגם טיפות פלצבו קיצרו באופן משמעותי את זמן הריפוי הקליני ביחס לחוסר התערבות”, דווח ל-Medscape.

שיעור ההישנות של דלקת הלחמית בתוך 14 יום היה גבוה יותר בילדים שקיבלו טיפות מוקסיפלוקסצין (17%) מאשר אצל אלו שקיבלו טיפות פלצבו (7.4%) או ללא טיפול (3.2%), אם כי ההבדלים לא היו מובהקים סטטיסטית.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-JAMA Network Open

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה