עיניים

טיפול מבטיח ב-Pegcetacoplan בניוון גאוגרפי מקולרי הקשור לגיל (AAO)

מחקר חדש בפאזה 3 הראה כי Pegcetacoplan, מפחית גדילה בנגעים גיאוגרפיים ברשתית לאחר שנתיים של טיפול בניוון גיאוגרפי בדגרנרציה מקולרית יבשה הקשורה לגיל (AMD)

מחקר חדש בפאזה 3 שהוצג במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים הראה כי Pegcetacoplan, מעכב משלים מחקרי לטיפול באטרופיה גיאוגרפית (GA) בניוון מקולרי יבש הקשור לגיל (AMD), הראה יכולת להפחית גדילה בנגעים גיאוגרפיים ברשתית לאחר שנתיים של טיפול. עם זאת, מחקרי OAKS ו-DERBY, הראו גם כי עד 12.2% מהמטופלים סבלו לבסוף מ-AMD רטוב (אקסודטיבי), כמעט פי ארבעה מהשיעור בקבוצת הפלסבו, והמשיכו לאבד את חדות הראייה למרות הטיפול ב-AMD הרטוב.

Pegcetacoplan מעכב את מסלול המשלים C3, אשר מעורב בצמיחת נגעי GA, שהינו שלב מתקדם של AMD יבש או לא אקסודיטיבי. עם זאת, לא קיים טיפול מאושר לצורה היבשה של המחלה. ארגון למניעת עיוורון בארה”ב מעריך כי כ-3 מיליון אמריקאים בני 55 ומעלה סובלים מצורה כלשהי של AMD בינוני או מתקדם, ביניהם 85%-90% עם הצורה היבשה הבלתי ניתנת לטיפול.

מחקרי פאזה 3 DERBY ו-OAKS כללו 1256 חולים שהוקצו אקראית לטיפול חודשי או כל חודש שני עם pegcetacoplan או פלסבו. התוצא העיקרי היה שינוי בגודל הנגע ב-GA שנמדד עם אוטופלואורסצנטיה של הפונדוס לאחר שנה. המחקר שנמשך 24 חודשים העריך בין היתר את חדות הראייה המתוקנת הטובה ביותר (BCVA), מהירות הקריאה וצמיחת הנגע. החוקרים העידו כי 30% ו-24% מהמטופלים בטיפול חודשי וכל חודש שני, בהתאמה, הראו הפחתה בצמיחת הנגע בחודשים 18-24 (P < .0001). שיעורים אלו נעו בין 13% ל-20% עבור טיפול חודשי (P = .0141 עד .0004) ו-12% עד 17% עבור מינון כל חודש שני (P = .0058 עד < .001).

BCVA ירדה בכשבעה אותיות ETDRS תחת פלסבו, כשמונה אותיות בקבוצת Pegcetacoplan החודשית וכ-9 אותיות בקבוצת כל חודש שני (P = .03558 ו-.069 לעומת פלסבו, בהתאמה). אובדן של חמש אותיות ETDRS מייצג את אובדן היכולת לקרוא שורה אחת בטבלת חדות הראייה של סנלן. כלומר, “מנקודת מבט תפקודית לא היו הבדלים משמעותיים בין זרועות המחקר בתוצאים העיקריים של ה-BCVA, מהירות קריאה ומדד עצמאות קריאה תפקודית”, אמר החוקר הראשי ל-Medscape.

לכתבה ב-Medscape

למצגת שהוצגה במפגש השנתי של ה-AAO

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה