עיניים

עדויות חדשות תומכות בהגדלת מרווח הזמן בין זריקות Aflibercept לטיפול בבצקת מקולארית על-רקע סוכרת (מתוך כנס מטעם ה-American Academy of Ophthalmology)

בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת ניתן לשמור על תפקוד הראיה עם מרווחים גדולים יותר בין זריקות לתוך הזגוגית של Aflibercept במינון 8 מ”ג, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-American Academy of Ophthalmology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בצקת מקולארית על-רקע סוכרת מצויה במגמת עליה בארצות הברית. הטיפולים במעכבי VEGF הזמינים כיום לעיתים קרובות דורשות מתן חודשי או כמעט-חודשי.

במחקר PHOTON בשלב 2/3 בחנו החוקרים את הבטיחות והיעילות של Aflibercept במינון 8 מ”ג. מדגם המחקר כלל 658 חולים שחולקו באקראי לקבלת טיפול ב- Aflibercept במינון 2 מ”ג כל שמונה שבועות, 8 מ”ג כל 12 שבועות, או 8 מ”ג כל 16 שבועות לאחר טיפול ראשוני בזריקות חודשיות.

התוצא העיקרי היה השינוי הממוצע בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר לאחר 48 שבועות.

לאחר 16 או 20 שבועות, בקרב חולים שטופלו בזריקות אחת ל-12 או ל-16 שבועות ולא ענו על הקריטריונים שהוגדרו מראש שונה מרווח הטיפול בין הזריקות לאחת ל-8 שבועות. לאחר 24 שבועות, חולים שטופלו בזריקה אחת ל-16 שבועות ולא ענו על הקריטריונים שנקבעו הועברו לקבלת הזריקה אחת ל-12 שבועות. לאחר מכן, חולים שקיבלו טיפול במינון 8 מ”ג ולא ענו על הקריטריונים הועברו לטיפול בזריקה אחת לארבעה שבועות. הקריטריונים שנקבעו היו אובדן של 10 אותיות ומעלה בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר משבוע 12 ועליה של מעל 50 מיקרומטר בעובי רשתית מרכזית משבוע 12.

החוקרים מדווחים כי בשלוש הקבוצות תועדה עליה משמעותית בחדות הראיה ומשטרי הטיפול במינון של 8 מ”ג כל 12 שבועות או כל 16 שבועות היו לא-נחותים בהשוואה למשטר טיפול במינון 2 מ”ג כל שמונה שבועות.

בנוסף, מהנתונים עולה כי 91% מהחולים שטופלו בזריקה אחת ל-12 שבועות ו-89% מאלו שטופלו בזריקה אחת ל-16 שבועות המשיכו בטיפול המקורי לאחר 48 שבועות. החוקרים מדווחים כי 93% מהחולים שקיבלו טיפול במינון 8 מ”ג המשיכו בטיפול במרווחים של לפחות כל 12 שבועות.

ממצאי המחקר מעידים על העדר-נחיתות של טיפול ב- Aflibercept במינון 8 מ”ג כל 12 שבועות או כל 16 שבועות, למרות הגדלת המרווחים בין הזריקות.

 

מתוך כנס מטעם ה-American Academy of Ophthalmology

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה