עיניים

אטרופין במינון נמוך ועדשות מגע רכות מסייעים בעצירת התקדמות מיופיה בילדים ומתבגרים (מתוך כנס ה- Women In Ophthalmology Summer Symposium)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Women In Ophthalmology Summer Symposium עולה כי אטרופין במינון נמוך ועדשות מגע רכות מסוג MiSight עשויים לסייע בהאטת קצב התקדמות מיופיה בילדים ומתבגרים.

באחד המחקרים שבחן את התקדמות מיופיה במהלך הבידוד הביתי בשנת 2020 תועדה עליה משמעותית בהתקדמות מיופיה, בפרט בילדים קטנים מאוד. מהנתונים עולה כי חלה עליה של פי שלוש בילדים בגילאי 6 שנים, כאשר בילדים בגילאי 8 שנים נרשמה עליה של פי 1.4 בלבד בהתקדמות מיופיה.

החוקרים הסבירו כי הפרוטוקול שלהם לטיפול במיופיה כולל הערכה של רפרקציה ומדידת אורך אקסיאלי כל שישה חודשים כאשר החולה תחת אטרופין במינון נמוך, עדות מגע MiSight, או משלב של השניים. אטרופין במינון נמוך מהווה אפשרות טיפול לחולים עם אסטיגמטיזם או מטופלים צעירים מאוד. הם נוהגים להתחיל באטרופין בריכוז 0.05% בכלל המקרים, עוקבים אחר המטופלים לאחר שבוע ושבועיים להערכת רכישות לאור או ירידה בראיה למרחק קצר.

החוקרים מסבירים כי עד כה הם מטפלים וטיפלו בלמעלה מ-200 צעירים באטרופין במינון נמוך. הם מציעים את עדשות המגע למטופלים בגילאי 8-16 שנים ועד כה טיפלו ב-26 צעירים בעדשות מגע אלו וב-10 מקרים בחרו בטיפול משולב באטרופין עם עדשות מגע רכות.

המומחים מסבירים כי ניתן להדריך ילדים בגילאי 8 שנים להרכיב עדשות מגע.

החוקרים מסכמים וכותבים כי כעת ישנן אפשרויות טיפול לעצירת התקדמות מיופיה בצעירים, כאשר מהממצאים עולה כי אטרופין במינון נמוך ועדשות מגע יומיות מסוג MiSight מהווים שני אמצעים להאטת התקדמות מיופיה בילדים ומתבגרים.

 

מתוך כנס ה- Women In Ophthalmology Summer Symposium

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה