עיניים

חדש ב”הלל יפה”: המכשיר המתקדם בעולם לטיפול בקרטוקונוס

במחלקת עיניים של המרכז הרפואי הלל יפה הוקמה לאחרונה מרפאת קרטוקונוס המציעה טיפול חדשני לעצירת התקדמות מחלת הקרטוקונוס הגורמת לעיוות של קרנית העין. ד”ר טיאוסנו, מנהלת המחלקה: “מדובר במכשיר המתקדם ביותר בעולם המאפשר טיפול מידי לעצירת התקדמות המחלה ושיפור בחדות הראיה”.
מחלת הקרטוקונוס הינה מחלה הגורמת לעיוות בקרנית העין עקב קמירות והידקקות יתר היוצרות צורה של קונוס, דבר הגורם לירידה בראייה ובצורך להיעזר במשקפיים, עדשות מגע או התערבות כירורגית על מנת לשפר את חדות הראייה. המחלה פוגמת באיכות החיים של החולים, קרי ביכולת הנהיגה, הקריאה וראיית לילה.
“הסיבה להתפתחות המחלה אינה ידועה. ישנם מספר גורמי סיכון שונים, לדוגמה רקע משפחתי, אזור מזרח התיכון, אלרגיות ושפשוף בעיניים. את ההתקדמות במחלה ניתן לזהות על פי תלונות המטופל שמדווח על ירידה בראייה ו/או על הצורך בהחלפת משקפיים לעיתים קרובות עקב עלייה בקוצר ראייה ובאסטיגמציה. בבדיקה קלינית ובדיקת מיפוי קרנית ניתן להבחין בשינויים בעובי ובעלייה בקמירות הקרנית. רוב הסובלים מקרטוקונוס זקוקים למשקפיים או לעדשות מגע מיוחדות על מנת לתקן את הראייה במידה מספקת. במקרים חמורים יותר, עקב דלקות בקרנית, יש צורך בניתוח השתלת קרנית”, מציין ד”ר דניאל וסרמן מומחה למחלות קרנית ומנתח בכיר, אחראי על מרפאת קרנית במחלקת עיניים במרכז הרפואי הלל יפה.
בשנים האחרונות פותח מכשיר ייחודי שנועד להאט את קצב התקדמות המחלה- הקרוסלינקינג. הטיפול במכשיר זה מתבצע במקרים בהם בלט הקרנית מתקדם לאורך הזמן. המכשיר למעשה מסייע בחיזוק שלד הקרנית תוך שימוש בטיפות מיוחדות ואור אולטראסגול הגורמים לשינויים בסיבי הקרנית כך שתהיה חזקה ושטוחה יותר ובכך תסייע לעצירת התקדמות המחלה. כמו כן ניתן להשתמש במכשיר גם במקרים של דלקות בקרנית.
ד”ר רנה חנא, רופאה בכירה במחלקת עיניים ב”הלל יפה”, מוסיפה :”חשוב לציין כי הטיפול אינו מרפא את המחלה אלא עוצר את התקדמותה וכן עדיין קיים הצורך בהרכבת משקפיים או עדשות מגע. “ב”הלל יפה”, טרם הניתוח אנו מבצעים בדיקות מדוקדקות שכוללות מיפוי של הקרנית ובדיקה על ידי אופטומטריסטיות מוסמכות- לינה נוסטין וארווה מסארוה בשיתוף עם אופטומטריסטים שעברו הכשרה מיוחדת לטיפול במחלת הקרטוקונוס, בכדי להתאים למטופל את הטיפול הניתוחי הנכון עבורו וכן לתת מענה לתיקון ראייה אופטימלי לאחר הניתוח”.
“כיום השכיחות של מחלת הקרטוקונוס בארץ ובעולם עולה, הן בקרב מבוגרים והן בקרב ילדים. אבחון מוקדם, טיפול יעיל שכולל האטת קצב התקדמות המחלה ושיפור הראייה הם חיוניים ביותר. אני שמחה שיש לנו את האפשרות להציע למטופלינו מרכז מקיף לטיפול במחלת הקרטוקונוס תוך שימוש במכשיר המתקדם ביותר בעולם לטיפול מידי לעצירת התקדמות המחלה ושיפור חדות הראיה. זוהי בהחלט בשורה משמחת”, ציינה ד”ר ביאטריס טיאוסנו, מנהלת מחלקת עיניים במרכז הרפואי הלל יפה.
לקביעת תור למרפאת עיניים במרכז הרפואי הלל יפה ניתן לחייג 6742*

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה