עיניים

חלק מהחולים עם תסמינים ממושכים לאחר זיהום בנגיף הקורונה מדווחים על הטבה לאחר קבלת החיסון (מתוך Medscape)

קורונה

מספר שבועות לאחר קבלת המנה השנייה של חיסון מבוסס רנ”א שליח כנגד נגיף הקורונה, חלק מהחולים שחוו תסמינים ממושכים לאחר הזיהום האקוטי בנגיף הקורונה דיווחו על שיפור בתסמינים.

סיבוכים ממושכים לאחר הזיהום האקוטי בנגיף הקורונה זכו לשם PASC (Post-Acute Sequelae of SARS-CoV-2). ברשתות החברתיות, חולים עם PASC חרדים ומוטרדים מאוד ושואלים שאלות רבות אודות השפעות החיסונים כנגד נגיף הקורונה. חלק מדווחים כי לאחר קבלת החיסון התסמינים שלהם סופסוף חלפו, עדויות אשר נתנו תקווה כי התסמינים הממושכים לאחר הזיהום האקוטי בנגיף הקורונה אינם בהכרח לעד.

ב-Survivor Corps לה כ-159,000 חברים בקבוצת הפייסבוק, החליטו לאחרונה להשלים סקר במטרה לבחון אם יש בסיס לשמועות לפיהן חולים עם תסמינים ממושכים לאחר זיהום בנגיף הקורונה חשים טוב יותר לאחר קבלת החיסון.

מבין 400 משיבים, 36% דיווחו על שיפור בתסמינים, אשר נע בין שיפור קל ועד היעלמות מוחלטת של התסמינים. קבוצת הפייסבוק הפכה פעילה מאוד במתן סיוע לחולים ומקור משאבים לחוקרים הבוחנים את ההשלכות ארוכות הטווח של זיהום בנגיף הקורונה.

חלק מהנזק של הזיהום בנגיף הקורונה הוא נזק קבוע, למשל, לא צפויה החלמה של הצלקת בשריר הלב ולא צפוי שיפור בנזק שאינו בר-טיפול בריאות, אך במידה והחיסון מוביל לשיפור התחושות של החולים, אזי ישנה עדות כי הנגיף נותר בגוף. בהמשך לכך, חלק מהחולים טוענים כי אין לכנות את התסמונת כתסמונת לאחר זיהום בנגיף הקורונה, מאחר והם מאמינים כי התסמינים נובעים מכך שהנגיף עדיין נותר בגוף וגורם לתסמינים האמורים.

מומחים בתחום מעריכים כי בין 30-50% מהתסמינים של החולים עשויים להשתפר לאחר קבלת החיסונים המבוססים על רנ”א שליח. לדבריהם, חברים רבים בקבוצה פונים אליהם ומדווחים על שיפור בתחושת הערפול המוחי, העייפות חלפה, החום שלא נסוג לבסוף נעלם.

אחת האפשרויות המוצעות היא כי הנגיף ממשיך לגרות את מערכת החיסון, אשר ממשיכה להילחם בנגיף במשל חודשים. במידה וזה המצב, החיסון עשוי לתת למערכת החיסון את הדחיפה לה נדרשת בכדי לסלק את הנגיף. אפשרות נוספת היא כי חולים המפתחים תסמינים ממושכים לאחר הזיהום פיתחו נוגדנים עצמיים, כאשר התיאוריה היא כי הנגיף מוביל ליצירת מצב אוטואימוני המוביל לתסמינים ארוכי-טווח. במידה וזה המקרה, החיסון עשוי לסייע לגוף לאתחל את הסבילות ולהביא למערכת חיסון בריאה יותר.

בכל מקרה, החיסונים סיפקו תקווה של ממש לחולים הסובלים מתסמינים ארוכי טווח של נגיף הקורונה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה