עיניים

ירקות בעלי עלים ירוקים משפיעים לטובה על העיניים ועל המוח של ילדים (Nutr Neurosci.)

רמות גבוהות יותר של קרטנואידים ברשתית מלוות בתוצאות אקדמיות טובות יותר ותוצאות טובות יותר במשימות קוגניטיביות, כך עולה מתוצאות מחקרים חדשים בנושא.

צוות חוקרים מאוניברסיטת אילינוי ערכו שני מחקרים שהתבססו על מדד MPOD (Macular Pigment Optical Density) למדידת ריכוזי Lutein ו-Zexanthin, שני קרטנואידים של הרשתית בעיניים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר קודם הדגים את החשיבות האפשרית של Lutein ו-Zexanthin כנגד הידרדדרות קוגניטיבית בקשישים. עם זאת, הרבה פחות ידוע אודות ההשפעות המגנות של קרטנואידים אלו בילדים. להערכת ההשפעה האפשרית של קרטנואידים של הרשתית על התפקוד הקוגניטיבי בילדים, החוקרים בשני המחקרים אספו משתתפים ממדגם FITKids, מחקר אקראי גדול ומבוקר להערכת התערבות הכוללת פעילות גופנית בילדים.

במחקר אחד, החוקרים מדדו MPOD ב-56 ילדים (גילאי 8-9 שנים), תוך הערכת הביצועים האקדמיים, והעריכו את יומני התזונה במהלך שלושה ימים להערכת תכולת Lutein ו-Zexanthin.

ממצאי המחקר הצביעו על קשר חיובי בין Lutein ו-Zexanthin ברשתית ובין הישגים אקדמיים בילדים, גם לאחר תקנון לגורמים אחרים, דוגמת כושר אירובי, הרכב גוף ומדדי אינטיליגנציה (IQ).

מחקר נוסף בחן את הקשר בין MPOD ובין התפקוד במשימות קוגניטיביות מאתגרות ב-49 ילדים (גילאי 8-10 שנים). החוקרים מצאו כי ילדים עם מדדי MPOD גבוהים יותר השלימו משימות קוגניטיביות בצורה יעילה יותר, בעיקר משימות שדרשו בקרת קשב.

ממצאי המחקרים מספקים עדויות חדשות להשפעה המגנה של קרטנואידים ברשתית בילדים לפני גיל ההתבגרות.

Nutr Neurosci. Published online May 23, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה