עיניים

אקופרסורה עשויה לשפר את איכות החיים בקשישים תשושי נפש (Age Ageing)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת Age & Ageing, עולה כי אקופרסורה עשויה להביא לשיפור איכות החיים של קשישים תשושי נפש (Frail).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אקופרסורה הינה התערבות לא-תרופתית, לא-פולשנית, שמוקרה ברפואה הסינית המסורתית. כאשר הנ”ל מבוצעת באזור הראש והכתפיים ניתן להביא לשיפור בזרימת הדם, לשפר את החושים ולהקל על מתחים. סקירות סיסטמיות העידו עוד כי אקופרסורה עשויה להביא לשיפור נדודי שינה והקלה בכאב.

מדגם המחקר כלל 101 משתתפים, בגיל ממוצע של 76 שנים. כ-84% מהמשתתפים סבלו ממחלה כרונית, כאשר מחלות לב וכלי דם היו הנפוצות ביותר, לאחריהן סוכרת. כ-40% סבלו מכאב יומי וכ-89% דיווחו על לפחות תסמין אחד העשוי לפגוע בבריאות הפסיכולוגית, כולל הפרעות זיכרון, נדודי שינה והפרעות שינה.

מניתוח הנתונים עלה כי הטיפול הוביל לשיפור גדול יותר משמעותית בעוצמת הכאב; מדד Pittsburgh Sleep Quality Index ומדדים גופניים לפי סולם WHOQOL-BREF, שהינו מדד להערכת איכות החיים שפותח ע”י ארגון הבריאות העולמי. החוקרים מצאו עוד שיפור משמעותי עם הטיפול במדדי Geriatric Depression Scale. מהערכת גודל ההשפעה עלה כי פרוטוקול אקופרסורה השפיע משמעותית על תחומים אלו.

החוקרים כותבים כי אקופרסורה המבוצעת שלוש או ארבע פעמים בשבוע, לאורך 12 שבועות, עשויה להביא לשיפור באיכות החיים הכללית בקשישים תשושי-נפש.

Age Ageing 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • אקופונקטורה עשויה לשפר איכות שינה בחולים עם מחלת פרקינסון (JAMA Netw Open)

    אקופונקטורה עשויה לשפר איכות שינה בחולים עם מחלת פרקינסון (JAMA Netw Open)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Network Open מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אקופונקטורה הובילה לשיפור משמעותי באיכות השינה בחולים עם מחלת פרקינסון, עם תועלת אשר נותרה לאורך עד שמונה שבועות. המחקר החד-מרכזי הינו מחקר אקראי, כפל-סמיות, שנערך בין פברואר 2022 ועד פברואר 2023. המשתתפים גויסו ממרפאת פרקינסון המסונפת לאוניברסיטה במידה […]

  • תיקון ארתרוסקופי של מסובבי הכתף עשוי לשפר איכות שינה בחולים עם הפרעות שינה (J Shoulder Elbow Surg)

    תיקון ארתרוסקופי של מסובבי הכתף עשוי לשפר איכות שינה בחולים עם הפרעות שינה (J Shoulder Elbow Surg)

    בחולים עם הפרעות שינה שעברו תיקון ארתרוסקופי של מסובבי הכתף תועד שיפור משמעותי בנוחות השינה כבר לאחר שלושה חודשים מהניתוח, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Shoulder & Elbow Surgery. החוקרים השלימו סקירה רטרוספקטיבית של נתונים אודות 677 חולים (גיל חציוני של 63 שנים) שעברו תיקון ארתרוסקופי של מסובבי הכתף במרכז […]

  • מתן Buprenorphine בזריקה בטוח לשימוש בחולים בגמילה בשל הפרעת שימוש באופיואידים (JAMA Network)

    מתן Buprenorphine בזריקה בטוח לשימוש בחולים בגמילה בשל הפרעת שימוש באופיואידים (JAMA Network)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network עולה כי מתן Buprenorphine בזריקה מהווה גישה בטוחה לטיפול בחולים עם הפרעה קלה משנית לשימוש באופיואידים ותסמינים מינימאליים עד קלים של גמילה מאופיואידים (Opioid Use Disorder). המחקר נערך בארבע מחלקות לרפואה דחופה לטיפול במבוגרים עם הפרעת שימוש באופיואידים בדרגה בינונית-עד-חמורה ומדדי COWS (או Clinical Opiate Withdrawal Scale) של […]

  • תופעות לוואי פסיכיאטריות הקשורות לתרופות מקבוצת GLP-1 Receptor Agonists (מתוך International Journal of Clinical Pharmacy)

    תופעות לוואי פסיכיאטריות הקשורות לתרופות מקבוצת GLP-1 Receptor Agonists (מתוך International Journal of Clinical Pharmacy)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: אגוניסטים לקולטן פפטיד 1 דמוי גלוּקָגון (GLP-1 Receptor Agonists) התבלטו בִּזכות יכולתם לווסת את רמות הסוכר בדם ובמקביל לגרום לירידה במשקל. לצד היתרונות הטיפוליים, הועלו חששות לגבי תופעות לוואי פסיכיאטריות אפשריות הקשורות לתרופות אלה. סקירה זו International Journal of Clinical Pharmacy בוחנת את הנושא.

  • מניעת נפילות בקרב קשישים (JAMA, CME)

    מניעת נפילות בקרב קשישים (JAMA, CME)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: הנחיות למניעת נפילות בקרב קשישים שפורסמו ב-JAMA מתארות שיטות עבודה מומלצות להערכת סיכון לנפילה ולהתערבויות מעשיות, בתפקוד חושי, קוגניטיבי ואוטונומי בבעיות רפואיות פעילוֹת, בתרופות, בסיכונים סביבתיים ובפעילויות יומיומיות.

  • מחקר ישראלי מצא שטיפול באמצעות קרינה ממוקדת עשוי לסייע בכאב הנלווה לסרטן הלבלב (Lancet Oncology)

    מחקר ישראלי מצא שטיפול באמצעות קרינה ממוקדת עשוי לסייע בכאב הנלווה לסרטן הלבלב (Lancet Oncology)

    מחקר ישראלי חדש שנערך במרכז הרפואי שיבא,ופורסם לאחרונה ב- Lancet Oncology, עוסק בשיטת טיפול חדשה להקלה על כאב בקרב חולי סרטן הלבלב באמצעות קרינה ממוקדת. את המחקר הוביל ד"ר יעקב לורנס, מנהל מכון הקרינה במרכז לרפואת הסרטן ע"ש חוסידמן בשיבא.

  • חשיפה לשדה קרב מעלה את הסיכון לכאב כרוני בנשים בצבא (JAMA Netw Open)

    חשיפה לשדה קרב מעלה את הסיכון לכאב כרוני בנשים בצבא (JAMA Netw Open)

    חשיפה לשדה קרב מלווה בסיכון מוגבר לכאב כרוני בקרב נשים בשירות פעיל בצבא ארצות הברית ובנות זוג של אנשי צבא בשירות פעיל, כאשר מצב סוציו-אקונומי נמוך והפרעות פסיכיאטריות מעלות עוד יותר את הסיכון לכאב כרוני, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים בחנו את הנתונים ממערכת Military Health System לזיהוי אבחנות של […]

  • הקלה דומה בכאב עם TENS או אופיואידים לאחר ניתוח כיס מרה (Eur J Pain)

    הקלה דומה בכאב עם TENS או אופיואידים לאחר ניתוח כיס מרה (Eur J Pain)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Pain עולה כי טיפול ב-TENS (או Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation) בתדירות גבוהה ועצימות גבוהה הוביל להקלה דומה בכאב לאחר ניתוח לפרוסוקפי לכריתת כיס מרה כמו טיפול תוך-ורידי באופיואידים. מדגם המחקר כלל 163 חולים שעברו כריתת כיס מרה בגישה לפרוסקופית בשני מרכזים בשבדיה בין השנים 2019 ו-2023. חולים […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה