עיניים

תוספי תזונה וצמחי מרפא מלווים בסיכון מוגבר לנזק כבדי (Hepatology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Hepatology במהלך חודש ספטמבר עולה כי אחד מכל חמישה מקרים של נזק כבדי על-רקע כימי נובע משימוש בתוספי תזונה או צמחי מרפא.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עד מחצית מהמבוגרים בארצות הברית משתמשים בתוספים המכילים מרכיבים כמו ויטמינים, מינראלים וחלבונים, במטרה לשפר את הרכב התזונה, כמו גם סטרואידים אנאבוליים שאינם חוקיים לשיפור היכולת האתלטית.

להערכת היקף הנזק הכבדי על-רקע תוספים אלו, החוקרים בחנו נתונים ממספר מחקרים קודמים. הם בחנו גם 130 מקרים של נזקים על-רקע תוספים שדווחו במהלך שמונה שנים במאגר בארצות הברית של נזקי כבד על-רקע תרופות.

סטרואידים, שנקשרו זמן רב עם נזק כבדי, היו אחראיים ליותר משליש מהמקרים הללו במאגר מארצות הברית. עם זאת, 85 המקרים האחרים יוחסו ל-116 תכשירים, שלרוב הכילו מספר מרכיבים, כך שלא ניתן היה לשים את האצבע על המרכיב האחראי.

תוספים שאינם סטרואידים כללו תה ירוק, תערובות שכונו עשבים סיניים, עשבים קוריאניים, כמו גם ויטמינים ותוספי תזונה. מקרים רבים נקשרו עם תכשירים המשווקים תחת חברות שונות.

מגבלה אחת של המחקר נוגעת לכך שהתוויות של המצורפים לא כללו רשימה מלאה של המרכיבים, כך שקשה היה לאפיין היטב את הקשר בין התוספים ובין הנזק הכבדי.

סיבוכים עקב השימוש בתוספים עשויים שלא להיות מאובחנים מאחר והצרכנים אינם מדווחים לרופאים כי החלו בנטילת התוספים ואינם תחת מעקב אחר הופעת תופעות לוואי.

Hepatology 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה