עיניים

יעילות טיפול ב-Ranibizumab במקרים של Pigment Epithelial Detachment (מתוך Ophthalmology)

מנתונים חדשים עולה כי זריקות Ranibizumab (לוסנטיס) יעילות לטיפול כנגד PED (Pigment Epithelial Detachment) בכל גודל עם טיפול חודשי או טיפול בהתאם לנסיבות בחולים עם ניוון מקולארי גילי, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהדורת אוקטובר של Ophthalmology.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של מחקר HARBOR ומדווחים כי זריקות Ranibizumab במינון 0.5 מ”ג כל חודש או בהתאם לנסיבות שימש כטיפול יעיל ל-PED בחולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי, עם שיפור משמעותי בראיה ללא תלות במצב PED והגובה בתחילת הדרך. בניתוח זה, לא תועדה תועלת נוספת לראיה עם מינון גבוה יותר של Ranibizumab (2.0 מ”ג).

למרות שהפתוגנזה אינה מובנת במלואה, PED מתפתח בעד 62% מהחולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי מתקדם והינו סמן חשוב לחומרת המחלה. ללא טיפול, כמחצית מהחולים עם אבחנה חדשה של PEDצפויים לפגיעה משמעותית בחדות הראיה בתוך שנה אחת.

פיתוח תרופות כנגד VEGF (Vascular Endothelial Growth Factor) הוביל לשיפור משמעותי בחולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי, אך מחקרים פרוספקטיביים קודמים ומחקרים רטרוספקטיביים קטנים דיווחו על תוצאות סותרות.

מדגם המחקר כלל 594 חולים עם PED בתחילת המחקר. בקבוצת הטיפול ב-Ranibizumab חודשי במינון 0.5 מ”ג, מספר הזריקות הממוצע היה דומה בחולים עם ובלי PED בתחילת הדרך (14 לעומת 12.5). בכל קבוצות הטיפול תועד שיפור חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר מתחילת המחקר עד לאחר 24 חודשים, עם שיפור דומה בחולים עם ובלי PED בתחילת הדרך, שטופלו ב-Ranibizumab במינון 0.5 מ”ג כל חודש, ב-Ranibizumab במינון 0.5 מ”ג בהתאם לנסיבות הקליניות, או ב-Ranibizumab במינון 2.0 מ”ג בהתאם לנסיבות.

כאשר החוקרים בחנו את התוצאות לפי גובה PED בתחילת המחקר, השיפור הממוצע בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר הודגם בכל החולים והיה דומה בכל התוצאות לאחר 24 חודשים, למעט בחולים שטופלו ב-Ranibizumab במינון 2.0 מ”ג בכל חודש. לאחר 24 חודשים בקבוצת החולים עם PED של 352 מיקרומטר ומעלה; שינוי ממוצע בחדות ראיה מתוקנת של 0.8- אותיות).

לאחר 24 חודשים, ב-53.2% מהמטופלים במינון של 0.5 מ”ג כל חודש, 44.5% מהמטופלים ב-0.5 מ”ג בהתאם לנסיבות, 70.4% מהמטופלים ב-2.0 מ”ג בכל חודש ו-57.3% מהמטופלים במינון של 2.0 מ”ג בהתאם לנסיבות תועדה החלמה מלאה של PED.

החוקרים מסכמיםם וכותבים כי Ranibizumab במינון 0.5 מ”ג, הניתן בזריקה חודשית, נמצא יעיל בטיפול ב-PED בחולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי, עם שיפור משמעותי בראיה ללא תלות בגובה או מצב PED בתחילת הדרך. לא תועד ערך מוסף למינון גבוה יותר של Ranibzumab.

Ophthalmology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה