עיניים

התועלת של Adalimumab לטיפול בדלקת ענביה לא-זיהומית (New Engl J Med)

מתוצאות מחקר VISUAL I בשלב 3 עולה כי Adalimumab (יומירה) הינו טיפול יעיל בחולים עם דלקת ענביה לא-זיהומית, אך מלווה בשיעור גבוה יותר של אירועים חריגים בהשוואה לפלסבו, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine.

המחקר כלל מבוגרים עם דלקת ענביה שאינה על-רקע תהליך זיהומי, דלקת ענביה אחורית או דלקת ענביה כוללת למרות טיפול בפרדניזון במשך לפחות שבועיים. החוקרים והחולים לא היו מודעים לקבוצת המחקר והמשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Adalimumab(מנת העמסה של 80 מ”ג ולאחריה מינון של 40 מ”ג כל שבועיים) או פלסבו תואם. כל החולים קיבלו טיפול בפרדניזון עם הפחתת מינון הדרגתית לאורך 15 שבועות.

תוצא היעילות העיקרי של המחקר היה הזמן עד כשלון טיפול לאחר שישה שבועות ומעלה. כשלון טיפול הוגדר כתוצא משולב שהתבסס על הערכת נגעים דלקתיים חדשים, חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר, דרגת תא מדור קדמי ודרגת עכירות זגוגית.

חציון הזמן עד כשלון טיפול עמד על 24 שבועות בקבוצת Adalimumab ועל 13 שבועות בקבוצת הפלסבו. מבין 217 החולים באוכלוסיית ניתוח לפי כוונה לטפל, באלו שטופלו ב- Adalimumab תועד סיכוי נמוך יותר לכשלון טיפול, בהשוואה למטופלי פלסבו (יחס סיכון של 0.50). התוצאות באשר לתוצאי סיום משניים היו טובות יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

אירועים חריגים ואירועים חריגים חמורים תועדו בשכיחות גבוהה יותר בקרב מטופלים ב- Adalimumab (1,052.4 לעומת 971.7 אירועים חריגים ו-28.8 לעומת 13.6 אירועים חריגים חמורים ל-100 שנות-מטופל).

החוקרים מסכמים וכותבים כי במחקר הנוכחי, הטיפול ב- Adalimumab לווה בסיכון מופחת להתלקחות דלקת ענביה או ליקוי בראיה לצד שכיחות גבוהה יותר של אירועים חריגים ואירועים חריגים חמורים, בהשוואה לפלסבו.

New Engl J Med. 2016;375:932-943

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה