עיניים

הנחיות חדשות לטיפול במחלת שיוגרן (Arthritis Care & Research)

מאת ד”ר אלינור מוסרי-בריסקין

ההנחיות לטיפול בשיוגרן נכתבו ע”י אגודת מחלת שיוגרן (Sjogren’s Syndrome Foundation) בשילוב עם ה- American College of Rheumatology Quality of Care, ופורסמו online בעיתון Arthritis Care Res יולי 2016. אלו ההנחיות הראשונות לטיפול במחלת שיוגרן ראשונית בארה”ב.

נקודות חשובות בהנחיות:

·         לא להזניח שיטות לא תרופתיות חשובות כגון פעילות גופנית, בעיקר למטופלים עם עייפות.

·         להתחיל טיפול תרופתי עם התרופה בעלת פוטנציאל הנזק הנמוך ביותר ולעלות במינון בהתאם לתגובה.

·         ל-DMARDS, כולל rituximab יש תפקיד חשוב בטיפול במחלת שיוגרן עם מעורבות סיסטמית. טיפול בריטוקסימאב מצריך מעקב צמוד לשלילת תופעות לואי חמורות.

·         אין עדויות חד משמעיות ובאיכות טובה להערכת טיפול ב- DMARDS ותרופות ביולוגיות ב sicca complex (יובש בעיניים ובפה).

·         Hydroxychloroquine נשאר טיפול קו ראשון לטיפול בכאב מוסקולוסקלטלי דלקתי בשיוגרן. יהיו מצבים בהם הטיפול יופסק תופעות לואי, תגובה לא מספקת, עדות לסינוביטיס.

·         ניתן לשקול טיפול בתרופה זו גם במצבים של עייפות קשה בחולי שיוגרן. ההנחיות לא ממליצות על שימוש ב DHEA, etanerceptm, infliximab לטיפול בעייפות במחלת שיוגרן.

·         לא כדאי לטפל ב TNFa inhibitors לטיפול בסימפטומים של sicca במחלת שיוגרן ראשונית, אך כן ניתן לשקול באנשים עם אבחנה מקבילה של RA או מצבים קשורים אחרים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה