עיניים

תיקון מהיר של רמות הסוכר מזיק למטופלים עם סכרת לפני ניתוח קטרקט (Arch Ophthalmol)

לפי מחקר חדש, במטופלים עם רטינופתיה סכרתית לא פרוליפרטיבית בינונית עד קשה, תיקון מהיר של רמות הסוכר לפני ניתוח קטרקט, יכול להגביר את הסיכון להתדרדרות ברטינופתיה ובמקולופתיה אחרי הניתוח, ולכן רצוי להימנע ממנו.

במחקר השתתפו 87 מטופלים עם סכרת מסוג 2, שעברו ניתוח קטרקט מסוג phacoemulsification בעין אחת. החוקרים בדקו את ההשפעה של השליטה הגליקמית לפני הניתוח, על הרטינופתיה והמקולופתיה במטופלים.

עשרים ושבעה מהמטופלים היו עם שליטה גליקמית גרועה ועברו תיקון מהיר של רמת הסוכר לפני הניתוח, 30 מטופלים היו עם שליטה גליקמית גרועה ולא עברו תיקון של רמות הסוכר לפני הניתוח ו- 30 מטופלים היו עם שליטה גליקמית טובה לפני הניתוח. החוקרים השוו את מצב הרטינופתיה והמקולופתיה בעין שנותחה ובעין שלא נותחה, לפני הניתוח ו- 12 חודשים אחריו.

שנה אחרי הטיפול, לא נמצא הבדל מובהק בין הקבוצות בשיעור ההתדרדרות של הרטינופתיה. התדרדרות של הרטינופתיה אחרי הניתוח, נראתה ב- 30% מהמטופלים בקבוצה שעברה תיקון מהיר, ב- 17% מהמטופלים בקבוצה שלא עברה תיקון וב- 13% מהמטופלים בקבוצה שהיו עם שליטה גליקמית טובה טרם הניתוח.

לפי החוקרים, שיעור התדרדרות המקולופתיה היה גבוה יותר באופן מובהק בקבוצת המטופלים שעברו תיקון מהיר לפני הניתוח (33%), בהשוואה לשתי הקבוצות האחרות.

החוקרים מסכמים, כי בהתחשב בתוצאות המחקר, יש להימנע מתיקון מהיר של רמות הסוכר, במטופלים עם רטינופתיה סכרתית לא פרוליפרטיבית בינונית עד קשה, לפני ניתוח קטרקט.

Arch Ophthalmol 2006;124:38-45.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה