עיניים

בקרת סוכרת טובה משפרת את תוצאות הקואגולציה ברשתית (Diabetes Care)

חוקרים יוונים מדווחים כי בקרה גליקמית טובה קשורה לתגובתיות מוגברת בחולי סוכרת הסובלים מרטינופתיה העוברים טיפולי panretinal photocoagulation.

החוקרת הראשית, ד”ר Kotoula, מסבירה בראיון כי בקרה מטבולית מחמירה בחולי סוכרת הינה חיונית לצורך השגת תגובה משופרת לטיפול ה-panretinal photocoagulation באמצעות לייזר במקרים של רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית בסיכון גבוה.

החוקרים מציינים כי קיים קשר ישיר בין הבקרה הגליקמית לבין הרטינופתיה הסוכרתית, אולם, טרם נבדקה ההשפעה על התגובה ל-photocoagulation. הם מוסיפים כי הדבר נכון גם לגבי ההשפעה של microalbuminuria.

בכדי לבדוק את הנושא ביצעו החוקרים מחקר פרוספקטיבי בפרוצדורות photocoagulation ב-115 עיניים של חולי סוכרת הסובלים מרטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית בסיכון גבוה.

מנתח אחד טיפל בחולים במהלך 3 מפגשי טיפול שבינהם מרווחי זמן של שבועיים. בדיקת מעקב נערכה כעבור 12 שבועות ממועד טיפול ה-panretinal photocoagulation האחרון.

בסך הכך, הופיעה תגובה מוצלחת ב-65 עיניים (56.5%). הסבירות להופעת תגובה מוצלחת נקשרה באופן מובהק סטטיסטית לערכי ה-HbA1C, אך לא למצב ה-microalbuminuria.

החוקרים מסיקים כי רמות HbA1c מתחת ל-8% לאורך התקופה שלפני הטיפול ובתקופה שלאחריו קשורות לנסיגה במצב רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית.

 ד”ר Kotoula מסבירה כי בהתבסס על הממצאים, מומלץ על ביצוע מחקרים נוספים לגילוי המנגנונים המקומיים שבאמצעותם מעכבת בקרה גליקמית טובה את תהליך ה-neovascularization.

לידיעה במדסקייפ

Diabetes Care 2005;28:2454-2457.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה