עיניים

חידושים ב”פרסביופיה” ובשיטות טיפול מתוך כנס רפרקציה מאי 2005

 

מגוון פתרונות חדשניים, המיועדים להסרת משקפי קריאה בעקבות גיל ושיטות ניתוח חדשניות הוצגו בכנס הבינלאומי בנושאי רפרקציה וקרנית לרופאי עיניים שהתקיים בסוף השבוע האחרון במלון “מרידיאן” בים המלח  שנערך ע”י רשת “עיניים”  להסרת משקפיים בלייזר. הכנס נערך בשיתוף עם בית הספר לרפואה באוניברסיטת אילינוי בשיקגו ועוסק בתחומי הראייה ובריאות העיניים. 220 רופאי עיניים השתתפו בכנס, 45 מתוכם רופאים בעלי שם מחו”ל, 10 רופאי עיניים מהרשות הפלסטינאית ועשרות אופטומטריסטים מכל הארץ ומהעולם השתתפו בכנס. מיטש בראון מנהל המרפאה הראשית של הצי האמריקאי הציג בכנס עבודה שהראתה את החשיבות שיש לניתוחים אלו להגברת המוכנות הצבאית והיעילות של טייסים ולוחמים.

מסקר שערך מכון המחקר “מרקטווטץ” בימים אלה, עבור רשת “עיניים” עולה, כי 57% מהציבור מרכיבים משקפי ראייה, או עדשות מגע או משקפי קריאה. 36% מהציבור מרכיבים משקפי קריאה, רובם (74%) בני 45 ומעלה. הסקר נערך בקרב 502 נשאלים, מדגם ארצי ומייצג.

“פרסביופיה” הוא מונח רפואי המתייחס לבעיית ראייה המתעוררת החל מגיל 40. הדרך הרווחת להתגבר על הצורך בהרכבת משקפיים במקרים אלה היא ע”י תיקון העין הדומיננטית לראייה לרחוק ותיקון העין הלא דומיננטית לראייה מקרוב. טיפול זה נעשה ע”י עדשות מגע או ע”י ניתוח לייזר בשיטת “מונוויז’ן”. ד”ר שמואל לוינגר, המנהל הרפואי של רשת “עיניים”, הציג בכנס תוצאות מחקר מקיף שבחן את שביעות הרצון ואיכות הראייה של מטופלים שעברו טיפול זה.

במחקר מתברר שמתוך סה”כ המטופלים, 89.5% דיווחו כי הושגה המטרה לשמה בוצע הניתוח.

ד”ר ארטורו שייט ממקסיקו, הציג תוצאות מחקר העוקב אחר ראייתם של מטופלים שעברו השתלת עדשות תוך עיניות חדשניות, המאפשרות מיקוד ראייה לקוצר ורוחק ראייה ולראשונה גם לפרסביופיה. הניתוח החדשני, מאפשר לפציינטים לקרוא ללא משקפיים. העדשות קיבלו בחודש שעבר אישור

ה FDA ויושתלו בקרוב אצל מנותחים בחדר הניתוח המשוכלל של רשת “עיניים”. 

ד”ר גואי ון דר ווייר מבלגיה, מפתח הטיפול באמצעות גלי רדיו לטיפול בפרסביופיה, הציג ממצאי עבודה חדשה לביצוע טיפול CK  שקיבל את אישור ה FDA.

מדובר בטיפול לא חודרני בעזרת גלי רדיו בתדר מסויים, הגורמים לשינוי בקולגן הנמצא בקרנית. הטיפול  יוצר מעין “חגורה” בשולי הקרנית. העקמומית החדשה

בשולי הקרנית, מאפשרת לראות טוב מקרוב ולפתור את הצורך בהרכבת משקפי קריאה. 

המשתתפים בכנס לקחו חלק בסימפוזיון, פאנלים שונים וקורסים מגוונים. במסגרת הכנס, הוצגה לראשונה תכנית מיוחדת למתמחים ולאופטומטריסטים והתקיימה תערוכה שהציגה את מגוון חידושי החברות בתחום. 

מקור: יחסי ציבור זינו

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה