עיניים

Timolol-Dorzolamide מפחית לחץ אינטראוקולרי בחולי גלאוקומה כמו Timolol-Latanoprost

נראה כי אין הבדל בהפחתת לחץ אינטראוקולרי (IOP) בין שני סוגי הטיפול המשולב של timolol/dorzolamide (או Cosopt) במינון קבוע ו-timolol ו-latanoprost.

על פי הפוסטר שהוצג בכנס השנתי של האיגוד למחקר בראייה ואופתלמולוגיה, שני הטיפולים הפחיתו IOP ב-1.3 מ”מ כספית בממוצע בהשוואה לטימולול לבד.

ד”ר גרייס לי מפילדלפיה, פנסילבניה הציגה את התוצאות המחקר הקטן שכלל 29 מטופלים עם גלאוקומה זוית פתוחה, גלאוקומה מסוג pseudoexfoliative או בלחץ רגיל.

המטופלים עברו תקופת washout של 4 שבועות בה טופלו בטימולול בלבד, ולאחריה קיבלו באקראי 4 שבועות שילוב במינון קבוע של timolol/dorzolamide או שילוב של טימולול ו- latanoprost (קסלטן).

לאחר תקופת הטיפול, עברו המטופלים תקופת נוספת של washout למשך 4 שבועות עם טימולול בלבד ואז קיבלו את הטיפול השני. נמדדו הבדלים בירידה בלחץ תוך עיני כשהמטופלים עברו מטימולול לאחד מטיפולי המחקר.

לא נמצאו הבדלים משמעותיים סטטיסטית בלחץ תוך עיני בין שני הטיפולים לאחר כל אחת מתקופות הטיפול. בשתי התקופות הופחת הלחץ ב-1.3 מ”מ כספית מעבר למה שירד בתקופת ה-washout.

התוצאות הללו חשובות בהינתן עודף השילובים הקבועים הזמינים כיום. כיוון שחולי גלאוקומה מקבלים לעיתים קרובות תרופות רבות, השימוש בשילובים במינונים קבועים עשוי להציע טיפול פשוט יותר ולשפר את היענות החולים.

מחקרים אחרים דיווח על תוצאות מעורבות עם טיפולים אלו. מחקר אחד הראה כי timolol-latanoprost מוריד לחץ תוך עיני יותר ממינון קבוע של timolol-dorzolamide (מתוך Ophthalmology.Feb;111(2):276-82), אך לפחות מחקר אחד דיווח כי לא היה הבדל משמעותי בהורדת לחץ תוך עיני בין שתי התרופות (Eye. 2004 Dec;18(12):1264-9).

השאלה היא האם רופא יחליף למטופל מטיפול אחד לאחר אם השינוי בלחץ תוך עיני הוא 1.3 מ”מ כספית בלבד.

ARVO

לידיעה בדוקטור’ס גייד

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה