עיניים

גם ילדים מבוגרים יכולים להנות מטיפול לעין עצלה (Arch Ophthalmol)

לפי מחקר חדש עולה, כי גם ילדים מבוגרים יותר יכולים להנות מטיפול לעין עצלה. לפי החוקרים, בהתחשב בקושי שבטיפול בילדים מבוגרים יותר, יש לעשות ניסיון לטפל בילדים לפני גיל 7. החוקרים טוענים, כי רופאים רבים אינם מאמינים בטיפול בעין עצלה אחרי גיל מסויים. לפי האקדמיה האמריקאית לאופתלמולוגיה, טיפול לעין עצלה מומלץ עד גיל 10.

במחקר השתתפו 507 מטופלים הסובלים מעין עצלה. הילדים קיבלו תיקון אופטי מירבי ולאחר מכן טופלו או שלא טופלו לעין עצלה.  הטיפול לעין העצלה כלל חבישה של עין אחת 2-6 שעות ביום, פעילות עינית קרובה ומתן אטרופין סולפט (רק לילדים בגילאים 7-12). תגובה לטיפול הוגדרה כשיפור של לפחות שתי שורות בראייה בעין העצלה, תוך 24 שבועות.

נמצא כי בקבוצת הגילאים של 7-12, שיעור התגובה עמד על 53% בקבוצת הטיפול, לעומת 25% בקבוצת הביקורת. בקבוצת הגילאים של 13-17, שיעור התגובה הכללי היה 25% בקבוצת הטיפול, לעומת 23% בקבוצת הביקורת. בילדים בגילאים 13-17 שלא טופלו בעבר ע”י חבישה או אטרופין, שיעור התגובה היה 47% בקבוצת הטיפול, לעומת 20% בקבוצת הביקורת. רוב המשתתפים, כולל המגיבים לטיפול, נשארו עם חסרים בחדות הראייה אחרי הטיפול.

החוקרים מסכמים, כי תיקון אופטי בלבד משפר את חדות הראייה בעין העצלה ב- 1 מכל 4 ילדים בגילאים 7-17, אך ילדים שקיבלו בתחילה תיקון ראייה בלבד נדרשים לטיפול נוסף. לילדים בגילאים 7-12, טיפול מלא לעין עצלה יכול לשפר את חדות הראייה בעין העצלה גם אם היה ניסיון טיפול קודם. לילדים בגילאים 13-17, טיפול מלא לעין עצלה משפר את חדות הראייה רק במטופלים שלא קיבלו טיפול קודם.

לפי החוקרים, לא ברור האם השיפור בחדות הראייה שהושג בעזרת הטיפול, נשאר לאורך זמן. לדבריהם יש צורך במחקר נוסף, שיעריך את ההשפעות לטווח ארוך של טיפול בעין עצלה בילדים מעל גיל 7.

Arch Ophthalmol. 2005;123:437-447, 557-558

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה