עיניים

חיזוי תוצאות הראיה לאחר ניתוח בהתבסס על קונפיגורצית החור בבדיקת טומוגרפית קוהרנטיות אופטית בעיניים עם חורים אידיופתיים במאקולה (Am J Opth)

מטרת המחקר היתה לקבוע האם אינדקס המבוסס על קונפיגורצית החור עשוי לשמש בחיזוי תוצאות הראיה בעיניים שבהם חורים אידיופתיים במאקולה.

המחקר הפרוספקטיבי-התערבותי נבדקו 35 עיניים של 32 חולים הסובלים מחורים אידיופתיים במאקולה מדרגת חומרה 2 או 3. חדות ראיה מתוקנת מיטבית (BCVA), תמונת חתך הרוחב של החור באמצעות טומוגרפית קוהרנטיות אופטית (OCT), ועובי הרשתית באזורי הטבעת המרכזיים  (<1000 μm), הפנימיים (1000-2220μm), והחיצוניים (2220-3450μm) שהתקבלו באמצעות תוכנית מיפוי הרשתית ב-OCT, נבדקו לפני הניתוח וכעבור חודש, 3 חודשים, 6 חודשים, ו-12 חודשים לאחר הניתוח. השינוי בעובי הרשתית באזור הטבעת הפנימית כעוב ר6 חודשים מהניתוח שימשו להערכת רמת העיוות ברשתית לפני הניתוח. אינדקס החור במאקולה (MHI), שהוא היחס בין גובה החור לבין קוטר החור, חושב ונבדקה התאמתו לקוטר מינמלי של חור, לקוטר בסיס החור, לירידה בעובי המאקולה לאחר הניתוח, ולערך ה-BCVA לאחר הניתוח. ערך ה-BCVA לאחר הניתוח נבדק גם בשתי קבוצות חולים מתאימות.

ערכי עובי הרשתית באזורי הטבעות הפנימיות הופחתו בתקופת החודש שלאחר הניתוח. ערך ה-MHI נמצא בהתאמה משמעותית עם ירידה בעובי המאקולה באזור הטבעת הפנימית כ-6 חודשים לאחר הניתוח  (correlation COEFFICIENT = −0.632, P = .030) ועם ערך ה-BCVA לאחר הניתוח (P = .013). ערך ה-BCVA לאחר הניתוח בקבוצה שבה ערך ה-MHI עמד על 0.5ומעלה היה טוב יותר בהשוואה לקבוצה שבה ערך ה-MHI היה נמוך יותר (P = .032).

החוקרים מסבירים כי ערך ה-MHI הוא יחס המחושב בקלות מתמונות ה-OCT של אזור המאקולה ומייצג את הקונפיגורציה של החור במאקולה לפני הניתוח. הם מסיקים כי הוא משמש גורם פרוגנוסטי לתוצאות הראיה שיתקבלו.

Am J Opth. volume 138, issue 5 , Pages 709-716

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה