עיניים

ארובה – הטיפול באופתלמופתיה תירואידית בהזרקות פריאוקולריות של טריאמצינולון







לא קיים gold standard of treatment עבור השלבים הראשוניים, הדלקתיים של אופתלמופתיה הקשורה למחלת תירואיד. קורטיקוסטרואידים מפחיתים את הביטויים החולפים של המחלה אולם בגלל תופעות הלוואי המרובות של טיפול כזה, היחס בין הסיכונים לתועלת איננו טוב. דווח על השפעה טבה של טיפול מקומי בסטרואידים (מתיל פרדניזולון וטריאמצינולון) בזריקה תת-לחמית או זריקה רטרו-בולברית. אולם, עד עתה לא נבדקו היתרונות של טיפול סטרואידלי לוקאלי בזריקות פריאוקולריות.  אי לכך, כדי לבדוק את היעילות של זריקות פריאוקולריות של טריאמצינולון אצטוניד באופתלמופתיה תירואידלית ואת תופעות הלוואי הסיסטמיות והעיניות של טיפול כזה בעיניים בוצע המחקר הנוכחי. (5)

המחקר היה רב מרכזי ובוצע בארגנטינה בשיתוף פעולה של חוקרים מ-

Unidad de Neurooftalmología, Hospital Británico de Buenos Aires, Consultores Oftalmológicos, Buenos Aires, Sección Orbita, Hospital de Clínicas, Buenos Aires, Hospital Centenario, Universidad Nacional de Rosario, Hospital Central de Mendoza, Universidad de Cuyo and Seccion Tiroides, Hospital de Clinicas .

במחקר השתתפו 50 חולים עם Graves ophthalmopathy שנמשך פחות מחצי שנה לפני הגיוס למחקר. חולים אלה חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: קבוצת טיפול וקבוצת ביקורת. קבוצת הביקורת טופלה ב- 4 זריקות פרי-אוקולריות של 20 מ”ג טריאמצינולון אצטט בריכוז של 40 מ”ג/מ”ל לרביע הצדדי-תחתון של הארובה. שתי הקבוצות נבדקו כעבור 6 חדשים ובמהלך בדיקות אלה נמדד השטח של הראיה הבינוקולרית ללא דיפלופיה וגודל השרירים החוץ-עיניים כפי שהם נראים ב- CT. בוצעו גם בדיקות עיניים ובדיקות סיסטמיות כדי לשלול תופעות לוואי לא רצויות סיסטמיות או עיניות.

מתוך 50 החולים שגויסו למחקר 41 חולים סיימו אותו. בקבוצת הטיפול שטח הראיה הבינוקולרית ללא דיפלופיה היה גדול יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת. גם השרירים החוץ עיניים היו פחות מוגדלים בקבוצת הטיפול בהשוואה לקבוצת הביקורת. ההבדל בתוצאות של שתי המדידות של מידת הדיפלופיה ועובי השרירים בין קבוצת הטיפול וקבוצת הביקורת היה משמעותי מבחינה סטטיסטית. בנוסף, לא נמצאה אף תופעת לוואי לא רצויה, סיסטמית או עיינית.

המסקנה הייתה שטיפול בטריאמצינולון בהזרקות פריאוקולריות הינו יעיל בהפחתת דיפלופיה וגודל השרירים החוץ-עיניים באופתלמופתיה תירואידלית שהחלה לפני זמן קצר והוא חסר תופעות לוואי לא רצויות.


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה