עיניים

גלאוקומה – זוית סגורה בחולים צעירים

גלאוקומה עם זוית סגורה הינה מחלה של הגיל המתקדם. ההיארעות של זוית סגורה ראשונית primary angle closure , שקרוב ל- 90% ממנה הינה בארה”ב, נובעת מחסימה יחסית של האישון relative pupillary block אשר גוברת עם התקדמות הגיל ומגיעה לשיאה בין הגילים 55 ל- 70 שנים. לאחר מכן פוחתת חסימה זו. סגירת זוית נדירה בילדים ובקרב מבוגרים צעירים. דווחו רק מקרים בודדים וסדרות קטנות הכוללות מצבים מיוחדים.

מטרת המחקר שבוצע על ידי חוקים ממחלקות העיניים של ה- New York Eye and Ear Infirmary, New York ו- New York Medical College, Valhalla, New York היתה לברר את הדמוגרפיה והמידע הקליני על כל החולים שבמאגר המידע שלהם, שאובחן אצלם זוית סגורה בגיל 40 שנה או צעיר יותר. (1) המחקר היה רטרוספקטיבי ולא השוואתי. במחקר נכללו 67 חולים 49 בנות ו- 18 בנים אשר התאימו לקריטריונים. הגיל הממוצע היה 34.4 שנים. האבחנות היו plateau iris syndrome ב- 35 חולים, ציסטות אירידוסיליאריות בשמונה חולים, רטינופתיה של פרמטוריות ROP בשבעה חולים, אובאיטיס בחמישה, ננופתלמוס בשלושה, relative pupillary block בשנים, Weill-Marchesani syndrome בשלושה וחולה אחד עם כל אחת מהאבחנות של  זוית סגורה על רקע קוצר ראיה, persistent hyperplastic primary vitreous, סבלוקסציה אידיופטית של העדשה וסינדרום מרפן.

המסקנה של המאמר היא שהאטיולוגיה של זוית סגורה בצעירים שונה מזו של האוכלוסייה המבוגרת. היא מאופיינת בקשר לאנומליות עיניות מבניות או התפתחותיות יותר מאשר ל- relative pupillary block. לאחר אירידקטומיה עם לייזר יש להמשיך ולעקוב אחר עיניים אלה מחשש לסגירה חוזרת של הזוית שתצריך ביצוע אירידקטומיה חוזרת בלייזר או בניתוח.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה