עיניים

תוספים צמחיים עלולים להפריע לפעילותן של תרופות נגד מיגרנה

תרופות מיגרנה שכיחות יכולות להפוך ללא יעילות או אפילו לרעילות אם הן נלקחות בשילוב עם תרופות ותוספים טבעיים מסוימים, כך על פי חוקרים. בנוסף, מספר תוספים טבעיים, כולל ginkgo biloba, ג’ינסנג, St. John’s wort ושורש  valerian יכולים לגרום למיגרנה או להחמירה במקרים מסוימים, כך מסרו החוקרים בכנס בארה”ב.

על פי החוקרים, תרופות מסוג טריפטן -triptan, ונוגדי דכאון מסוג tricyclic ,יכולות ליצור תגובת נגד עם תוספות כמו אכיניציאה, ג’ינסנג ועוד. הצמחים יכולים להאט את ה-hepatic breakdown של התרופות הללו, ובמיוחד להובילן לרמה רעילה, אומרים החוקרים ; על התוספים הללו   להיות מוכרים כתרופה לכל דבר- המטופלים צריכים לספר לרופאים שלהם על עצם לקיחתם את התוספים הללו, ועל הרופאים לשאול את מטופליהם האם הם לוקחים תוספים שכאלה.

במחקר החדש, החוקרים השתמשו במידע מה-FDA וממקורות אחרים על מנת לדרג את התוצרים הצמחיים הנמכרים ביותר בארה”ב. לאחר מכן בדקו מחקרים קודמים על המוצרים, בהתמדקם על המכניזם של המוצר ותופעות לוואי אפשריות, על מנת לבדוק כיצד יכולות להווצר תגובות נגד עם התרופות למיגרנה או תרומה לכאבי ראש.  למשל,  פעולה אחת של ginkgo היא דחיפת זרם הדם בצורה מוגברת לראש, דבר שעלול להחמיר מצב של מיגרנה באנשים מסוימים.

אמנם מספרם של הסובלים ממיגרנות שנוטלים גם תוספים צמחיים לא ידוע, אך ככל הנראה מדובר במספר משמעותי, מאחר שעל פי נתונים סטטיסטיים, כ-40% מן האמריקאים נטלו תוספים צמחיים בשלב כלשהו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה