עיניים

האם כריות אוויר מעלות את הסיכון לפגיעות עיניים בתאונות אצל מבוגרים?

המחקר הרטרוספקטיבי, תצפיתי, שכלל סקירת חומר כתוב,  נערך על מנת להעריך את הסיכון לפגיעות עיניים בתאונות רכב בהן כריות האוויר נפתחו. נעשה נסיון להעריך את הקשר האפשרי בין פגיעות עיניים ועצם הרכבת משקפיים מסוג כשלהו בזמן התאונה. 

 החוקרים ערכו סקירה של חומר כתוב על 62 דיווחי מקרים וכתבות שתיארו 110 מקרים של פגיעות עיניים בבוגרים לאחר התנפחות של כריות האוויר ובחנו 2 קבוצות קוהורטיות ,פיניות, של תאונות- סדרה של תאונות קטלניות (FAS) בהן היו מעורבות יותר ממכונית אחת, שכללו 121 יחידים שישבו מאחרוי כרית אוויר שהתנפחה- 65 ניצלו, וסמחקר כרית האוויר(AB),תאונות לא קטלניות אך יחסית חמורות, שכללו 210 יחידים, כולם ניצלו.

סוג הפגיעה בעין, קיומם של משקפיים ודינמיקת התאונה נלמדו בכל אחד מסדרת המקרים. ה-FAS ומחקרי ה-AB נותחו על מנת לקבוע פגיעת עיניים ושימוש במשקפיים ועל מנת להעריך  את הקשר האפשרי שלהם לניפוח והפעלת כרית האוויר. 

 ניתוחים של הדיווחים שפורסמו חשפו כי פגיעות עיניים שנגרמו על ידי כרית האוויר לא היו שכיחות יותר בקרב אלו שהרכיבו משקפיים לעומת אלו שלא. אך, פגיעות עיניים פתוחות נרשמו פי שלושה בקרב אלו שהרכיבו משקפיים מזכוכית או מונוקל,בעוד שכל הפגיעות מכימיקלים של כרית האוויר קרו בקרב אלו שלא הרכיבו משקפיים . למעט פגיעה חמורה אחת, כל פגיעות העיניים בקוהורטים ה-FAS וה-AB היו מתונות, וכללו בעיקר חבלות וחתכים בעפעף או בגבה. 

למרות דיווחים בספרות המקצועית, החוקירם מצאו כי הסיכון של פגיעה עין חמורה מכרית האוויר הוא נמוך מאד- 0.4% בתאונות קטלניות או חמורות יחסית. הרכבת משקפיים לא העלתה את הסיכון ,אך שינתה את אופי הפגיעה. 

למחקר ב-Opthalmology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה