עיניים

דר’ נעמה קונסטנטיני ודר’ גל דובנוב

קוראים יקרים,

בגליון זה יובאו תקצירי מאמרים עדכניים בנושא פעילות גופנית בחולי אי ספיקת לב, בנושא בדיקות טרום השתתפות בפעילות ספורטיבית, ובנושא תוסף המזון “אפדרה”, המשווק בטענה כי משפר ביצועים גופניים.

אמנם מדובר בנושאים שונים לחלוטין, אולם ישנו משותף לכולם: בכל המאמרים נשמעת הקריאה כי יש מקום רב למחקר נוסף בתחום, וכי אין תמימות דעים בנושאים הנידונים. נושא משותף נוסף לכולם הוא נושא הבטיחות: בחולי לב, בהם פעילות גופנית עלולה לגרום לאוטם שריר הלב; בספורטאים בעלי מחלת רקע, אשר יש לאבחנה טרם הפעילות; במשתמשים בתוסף מזון אשר לו מיוחסות מספר לא מבוטל של תופעות לוואי, חלקן קשות.

כמובן שיש לעודד פעילות גופנית בקרב הכלל, ואף בקרב חולים (במגבלות ספציפיות למחלה), אולם תמיד יש לתת את הדעת לנקודות סיכון אפשריות.

בברכת קריאה מהנה,

נעמה וגל.

העורכים:

ד”ר נעמה קונסטנטיני עורכת ראשית. מנהלת המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע”ש ריבשטיין במכון וינגייט ויו”ר הועדה הרפואית של הועד האולימפי. בוגרת הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, מומחית ברפואת משפחה (האונ’ העברית, ירושלים) ורופאת ספורט (לנוקס-היל, ניו-יורק).

ד”ר גל דובנוב עורך משנה. חטיבת הילדים, מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. בוגר הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, בעל תואר שני מטעם המחלקה למטבוליזם ולתזונת האדם באוניברסיטה העברית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה