עיניים

ניתוחי רפרקציה – קרטיטיס זיהומית בעקבות LASIK

קרטיטיס זיהומית בעקבות LASIK laser in situ keratomileusis הינה סיבוך היכול לאיים על הראיה. למרבה המזל השיעור המוערך של זיהום לאחר LASIK הינו נמוך, כנראה בין 1 ל- 1000 לבין 1 ל- 5000 פרוצדורות. ייתכן שהשיעור האמיתי גבוה יותר כיון שיתכן שמקרים רבים לא מדווחים.

הפרוצדורה של LASIK פוגעת בשלמות הקרנית וחושפת את הסטרומה שלה לאפשרות של זיהום. כיום הפרוטוקולים של טכניקות ה- LASIK דואגים למצב אספטי אם כי לא סטרילי. גם אם רוב המכשירים יכולים לעבור סטריליזציה, מספר מרכיבים של הקרטום ושל הלייזר לא ניתנים לסטריליזציה באוטקלב. גורמי סיכון אפשריים נוספים לזיהום כוללים שטח פנים יבש של העין, בלפריטיס, שימוש זמני בעדשות מגע לאחר הניתוח, שימוש בטיפות סטרואידליות וחסרים באפיתל.

תוארו בספרות מספר מקרים של קרטיטיס זיהומית לאחר LASIK שהוכחה עם תרביות. אורגניזמים לא טיפוסיים שצמחו כללו מיקובקטריה, פטריות ונוקרדיה. במקרים רבים הזיהום היה על ידי Staphylococcus aureus, Streptococcus viridans, סטפילוקוקוס coagulative-negative ןכן Streptococcus pneumoniae.

במאמר הנוכחי מ: Department of Ophthalmology, Bascom Palmer Eye Institute, University of Miami School of Medicine, Miami, Florida תוארו 15 עיניים של 13 חולים לאחר LASIK עם קרטיטיס זיהומית שהוכחה בתרבית. (2)

הנתונים שנאספו בסדרת מקרים זו היו פרקי הזמן שחלפו מתחילת הזיהום ועד לאבחנה ומהאבחנה ועד לריפוי, חדות הראיה הסופית, גורמי הזיהום, הטיפולים שניתנו והניתוחים שבוצעו.

הסתבר שזיהום בקרנית לאחר LASIK יכול לסכן את הראיה. הזיהום בקרנית אובחן בין היום הראשון לאחר הפרוצדורה ועד 450 ימים אחריה. בכל המקרים נלקחה תרבית והוחל טיפול טופיקלי באנטיביוטיקה. בחלק מהחולים היה צורך להרים את המתלה Flap לשטוף את הקרנית ולהחדיר את האנטיביוטיקה מתחתיו. במקרים אחרים היה צורך לבצע קטיעה של המתלה או התערבות ניתוחית אחרת. מועד תחילת הסימפטומים השתנה בהתאם לגורם הזיהום. זיהומים בקטריאליים נטו לגרום לסימפטומים מוקדמים בעוד שזיהומים ממיקובקטריות, פטריות ואמבות גרמו להתפתחות מאוחרת של סימפטומים. האיחור באבחנה של זיהום ממיקובקטריות, פטריות ואמבות גרם גם למהלך ממושך יותר של המחלה. הסתבר שמיקום אורגניזם מזהם בין המתלה לסטרומת הקרנית, ב- interface מהווה בעיה בגלל הקושי לאבחן אותו על ידי תרבית ולטפל בו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה