עיניים

מג’ר אייל שוורצברג


קוראים יקרים,בפרוס השנה החדשה ברצוני לברך אותכם בשנה טובה, ולאחל לכולנו שנת בריאות ואושר.כמו בכל מהדורה גם הפעם ניסיתי למצוא תקצירי מאמרים שלפי דעתי נוגעים בכל תחומי מקצוע הרוקחות. המקצוע הראשון מיועד לרוקחים בקהילה ולאלו העוסקים או מתענינים ברפואה משלימה. תקציר זה מדווח על תוצאות מחקר שמצא כי לגינקו בילובה אין יתרון משמעותי בהשוואה לפלצבו. התקציר הבא מתייחס לעובדה כי גם במאה ה 21 ממשיכים קשישים לקבל תרופות שנמצאו כבלתי מתאימות ואשר עלולות להחריף את מצב הרפואי ולגרום לתופעות לוואי בלתי רצויות. גם כאן הרוקח יכול להוות כלי אשר ינטר את השימוש בתרופות ויהווה את החוליה המקשרת בין המטופל לרופא. התקציר הבא מראה כי לא כל החדש נוצץ וליתר דיוק מתוק. בתקציר זה ישנו דיווח של מחקר המתייחס לכך שבחולים סכיזופרנים השימוש בתרופה אולנזפין (זיפרקסה) מעלה את הסיכון ללקות בסוכרת. לבסוף בחרתי במאמר שיכול להוות נקודת פתיחה מעניינת לרוקחים אשר מעוניינים לפתח מרפאות משגוח רוקחי (Pharmaceutical care) לטיפול ביתר לחץ דם. מאמר זה מתייחס לעובדה כי מדידות לחץ דם שנערכות בבית ע”י המטופל אמינות יותר מאלו שנערכות ע”י הרופא במרפאה וזאת בשל תסמונת “החלוק הלבן”.

כמו בכל מהדורה גם הפעם יכול הקורא למצוא המלצה על אתר אינטרנט והפעם UKMI אתר המידע התרופתי הבריטי.

לבסוף הרשו לי גם לנצל במה זו בכדי להיפרד ממכם (לפחות בזמן הקרוב). השנתיים האחרונות בהן אני כותב באתר ועונה על שאלות של קוראים היו שנתיים מרתקות ומלאות עניין עבורי וברצוני להודות לכל מי שנכנס למדור והפיק ממנו תועלת כלשהי. כמו כן בהזדמנות זאת ברצוני להציג את עורכת המדור החדשה שני רבינוביץ, סטודנטית לתואר שני ברוקחות קלינית ולאחל לה בהצלחה.

אתר האינטרנט שבחרתי להמליץ בפניכם הפעם נקרא UKMI או בעברית אתר המידע התרופתי של בריטניה. באתר זה עולם ומלואו של מידע תרופתי אך עיקר העניין בו הינו בחלק הפרסומים (Publication). לחיצה על חלק זה מביאה את הקורא למגוון רחב של קישורים לעיתונים ופרסומים, בעיקר בריטים, הסוקרים מידע תרופתי בנושאים שונים ומגוונים כגון טיפול תרופתי בקשיש, evidence based medic, סקירות שונות על תרופות חדשות, אזהרות בנוגע לטיפולים ותופעות לוואי ועוד ועד. מתוך מגוון הקישורים הקישור למגזין ה MeRec ,בכל אופן לפי דעתי, הינו המועיל והמעניין ביותר למרבית הרוקחים או הרופאים. יש לציין כי מרבית המאמרים באתר מצריכים את הקורא להתקין תוכנת אקרובט הניתנת להורדה חינם אין כסף באינטרנט. בקיצור אתר מעולה עם שפע מידע שכל בעל מקצוע רפואי חייב לעצמו להיכנס אליו לפחות פעם בחודש על מנת להתעדכן בחידושי הרפואה והטיפול התרופתי העכשווים. 5 טבליות מתוך חמש בסולם שורצברג.

שוב ברכת שנה טובה,

איל שורצברג

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה