עיניים

מחלות דלקתיות – טיפול מוצלח ב- serpiginous choroiditis



Serpiginous choroiditis הינו שם תיאורי עבור מצב של כורואידיס דו-צדדית, פרוגרסיבית מגורם לא ידוע הגורמת לאיבוד כוריוקפילריס ואטרופיה של האפיתל הפיגמנטרי של הרשתית שמעל עם היווצרות הצטלקות. התהליך בדרך כלל מתחיל באיזור פרי-פפילרי ומתפשט באופן לא סדיר למיד-פריפריה עם רמיסיות והתחדשויות הגורמים להצטלקות של הכורואיד. נגעים חדשים המופיעים כאינפילטרטים מתחת לרשתית בצבע צהוב מתפתחים לרוב בקצוות של הנגעים הישנים. הבדיקות ההיסטופתולוגיות המועטות שבוצעו למקרים כאלה הדגימו אינפילטרטים לימפואידיים דיפוזיים וממוקמים בכורואיד, במיוחד באיזור גבולות הנגעים. הדבר עשוי לרמז על מרכיב דלקתי. כיון שכך משתמשים בטיפולים אנטיאינפלמטוריים ואימונוסופרסיביים כאשר התוצאות משתנות.

חוקרים מ- Wilmer Eye Institute, Department of Ophthalmology, , The Johns Hopkins University School of Medicine , University of Illinois Eye and Ear Infirmary, The Kresge Eye Institute, Wayne State University ו- Massachusetts Eye and Ear Infirmary, Harvard Medical Schoolחקרו את היעילות של טיפול ב- alkylating agents (chlorambucil and cyclophosphamide) בטיפול ב- serpiginous choroiditis והציגו את התוצאות ארוכות הטווח.(2)

המחקר היה רטרוספקטיבי, לא השוואתי של סדרת חולים. השתתפו בו 9 חולים עם serpiginous choroiditis פעילה ומסכנת ראייה עם דלקת פרוגרסיבית תוך כדי טיפול בסטרואידים או טיפול אימונוסופרסיבי אחר מ- alkylating agents.

חולים אלה קיבלו טיפול אימונוסופרסיבי עם alkylating agent שהיה chlorambucil או cyclophosphamide . בנוסף ניתן גם טיפול בפרדניזון שהופחת בהדרגה.

הנתונים שנבדקו היו חדות הראיה, הפעילות הקלינית של המחלה, משך הטיפול, משך הרמיסיה ללא טיפול ותופעות הלוואי של הטיפול.

התוצאות היו כלהלן. באף חולה לא חזרה המחלה תוך כדי הטיפול. לא היתה ירידה נוספת בחדות הראיה לאחר התחלת הטיפול. בשבעה מתוך 9 החולים היתה רמיסיה ממושכת ללא טיפול שנמשכה בין 15 ל- 96 חדשים (78 חדשים בממוצע). תופעות הלוואי כללו דיכוי חולף של מח העצם, בחילה ועייפות. ממאירות משנית נמצאה בחולה אחד, והקרצינומה של שלפוחית השתן שלו טופלה בהצלחה.

המסקנה של החוקרים הייתה שטיפול ב- alkylating agents יכול לשנות לטובה את הפרוגנוזה ארוכת הטווח של חולים עם serpiginous choroiditis.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה