עיניים

האם אפשר להוציא בקלות Herrick Lacrimal Plug

Iatrogenic Complications Related to the Use of Herrick Lacrimal Plugs

William L. White, George B. Bartley, Michael J. Hawes, John V. Linberg, David b. Leventer
Ophthalmology 2001;108:1727-1731

חסימה של הפונקטום (punctum) או הקנליקולי (canaliculi) הינו טיפול מקובל בחולים עם עיניים יבשות. קיימות לפחות שלוש שיטות שכיחות לביצוע חסימה של הפונקטום: טמפונדה, דיאטרמיה וניתוח. היות ורצוי שהטיפול יהיה הפיך, הכנסת פקקי סיליקון (silicon plugs) הינה אחת משיטות הטיפול היותר שכיחות לביצוע טמפונדה הפיכה של הפונקטום.
מטרת המאמר לדווח על סידרה של סיבוכים של דרכי ניקוז הדמעות הקשורים לסגירת הקנליקולי באמצעות Herrick Lacrimal Plugs. פקקים אלה דמויי מקל גולף, מתוכננים להיות ממוקמים בחלק ההוריזונטאלי של הקנליקולי. הם ניתנים, תאורטית, להוצאה אנטגרדית באמצעות שטיפה חזקה של דרכי ניקוז הדמעות.
דווח על 41 חולים בגילאים בין 19 ל-81 שנים שסבלו מאפיפורה סימפטומטית בעקבות הכנסת הפקקים וניסיון להוציא את הפקקים על ידי שטיפה פשוטה נכשל. בששה מקרים בוצע probing והשחלת צינורית סיליקון. בשמונה מקרים בוצע חיתוך של שפת העפעף כדי להוציא את הפקק. בשלושה מקרים בוצע balloon dacryoplasty, וניתוח דקריו-ציסטו-רינוסטומיה או קוניוקטיבו-דקריו-ציסטו-רינוסטומיה בעשרים מקרים.
מסקנת המחברים הינה שלעיתים לא ניתן להוציא Herrick Lacrimal Plugs על ידי שטיפה פשוטה. הם עלולים לגרום לחסימה קבועה וסימפטומטית של דרכי ניקוז הדמעות המצריכה אף פרוצדורה ניתוחית כדי לפתור אותה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה