אונקולוגיה

אונקוטייפ עשוי לסייע בזיהוי נשים בהן יש מקום לטיפול אנדוקריני (מתוך אתר Research Square)

בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים ובשלב מוקדם עם מדד נמוך-עד-בינוני בבדיקת אונקוטייפ להישנות סרטן שד (Oncotype Dx Breast Recurrence Score) תועדו תוצאות דומות עם טיפול ניאו-אדג’וונטי אנדוקריני או טיפול ניאו-אדג’וונטי כימותרפי, ממצאים המעידים כי ניתן לוותר על טיפול כימותרפי באוכלוסייה זו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו באתר Research Square וטרם עברו סיקור עמיתים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא נעשה שימוש מספק בטיפול אנדוקריני ניאו-אדג’וונטי בארצות הברית. מדד אונקוטייפ עשוי לסייע לרופאים להחליט אם ניתן לוותר על טיפול כימותרפי  ניאו-אדג’וונטי ובמקום זאת להמליץ על טיפול אנדוקריני.

החוקרים אספו נתונים משני מחקרים אקראיים בשלב 2 להערכת נשים עם סרטן שד בשלב מוקדם, חיובי לקולטנים להורמונים ושלילי ל-HER2. המחקר כלל 109 נשים משני מרכזים ובשני המחקרים הטיפול שניתן נקבע על-פי מדד אונקוטייפ: נשים עם ערך של 0-10 קיבלו טיפול אנדוקריני ניאו-אדג’וונטי, נשים עם ערכי ביניים של 11-24 או 11-25 חולקו באקראי לטיפול אנדוקריני ניאו-אדג’וונטי או טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי ואלו עם מדד גבוה יותר של 25-100 או 26-100 קיבלו טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי.

מהנתונים עולה כי דרגת הגידול הייתה דומה בשני המדגמים, כאשר במרבית הנשים בכל קבוצה דווח על גידולים בדרגה 2.

החוקרים מדווחים כי לא היו הבדלים משמעותיים בשיעורי תגובה פתולוגית מלאה או תגובה קלינית מלאה בין קבוצות המחקר.

למחקר מספר מגבלות חשובות, כולל תקופת מעקב קצרת-טווח, העדר מידע אודות הבדלים בתופעות לוואי בקבוצות הטיפול או הבדלים בשיעורי הישנות מחלה, מספר משתתפים קטן וסיכון להטיות משנית לניתוח משני של נתונים ממחקרים קודמים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדד אונקוטייפ עשוי לסייע לרופאים המטפלים בנשים עם סרטן שד לקבל החלטות אודות גישת הטיפול והצורך בטיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי.

מתוך אתר Research Square

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה