אונקולוגיה

טיפול ב-Camizestrant משפר הישרדות ללא-התקדמות בנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד מתקדם (מתוך כנס SABCS)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-San Antonio Breast Cancer Symposium עולה כי בנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד מתקדם, חיובי לקולטנים לאסטרוגן ושלילי ל-HER2, טיפול ב- Camizestrant מביא לשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות לעומת Fulvestrant.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Camizestrant שייך לדור הבא של תרופות ממשפחת SERD (או Selective Estrogen Receptor Degrader).  במחקר בשלב 1 נבחן הטיפול ב- Camizestrant במגוון מינונים והדגים פרופיל טוב מאוד לעיכוב מסלול קולטנים לאסטרוגן. לאור זאת, הם ביקשו לבחון את המינונים השונים של התכשיר בהשוואה לטיפול הסטנדרטי בנשים עם ממאירות שד מתקדמת, חיובית לקולטנים לאסטרוגן ושלילית ל-HER2, בהן תועדה התקדמות תחת טיפול קודם.

במחקר SERENA-2 בשלב 2 נערכה השוואה בין Camizestrant אל מול Fulvestrant ב-240 נשים (גיל חציוני של 60 שנים; 94.2% לבנות) עם סרטן שד מתקדם-מקומית או גרורתי, חיובי לקולטנים לאסטרוגן, שלילי ל-HER2, לאחר טיפול אנדוקריני קודם בשל מחלה מתקדמת.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 73 נשים לקבלת Fulvestrant ויתר הנשים חולקו לקבלת Camizestrant בשני מינונים – 75 מ”ג ביום (74 נשים) או 150 מ”ג ביום (73 נשים). הטיפול ניתן עד להתקדמות מחלה והחוקרים התמקדו בהישרדות ללא-התקדמות עם טיפול בשני המינונים, בהשוואה לטיפול ב-Fulvestrant. תוצאי סיום משניים כללו את בטיחות הטיפול, שיעורי תגובה אובייקטיבית ותועלת קלינית לאחר 24 שבועות.

מהנתונים עולה כי חלה ירידה של 42% בסיכון להתקדמות מחלה או תמותה עם Camizestrant במינון 75 מ”ג וירידה של 33% עם טיפול במינון 150 מ”ג.

חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 7.2 חודשים עם Camizestrant במינון 75 מ”ג, 7.7 חודשים עם Camizestrant במינון 150 מ”ג ו-3.7 חודשים עם Fulvestrant.

בקרב נשים עם מוטציות ESR1 זיהו החוקרים ירידה של 67% בסיכון להתקדמות מחלה או תמותה עם Camizestrant במינון 75 מ”ג וירידה של 45% עם Camizestrant במינון 150 מ”ג. בקבוצה זו, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 6.3 חודשים עם Camizestrant במינון 75 מ”ג, 9.2 חודשים עם Camizestrant במינון 150 מ”ג ו-2.2 חודשים עם Fulvestrant.

בקרב נשים ללא מוטציות ESR1, החוקרים זיהו ירידה בסיכון להתקדמות מחלה או תמותה בשיעור של 22% עם Camizestrant במינון 75 מ”ג ובשיעור של 24% עם Camizestrant במינון 150 מ”ג.

בקרב נשים עם גרורות לריאות או לכבד זוהתה ירידה בסיכון להתקדמות מחלה או תמותה בשיעור של 57% עם Camizestrant במינון 75 מ”ג ובשיעור של 45% עם Camizestrant במינון 150 מ”ג. באלו שטופלו בעבר במעכבי CDK4/6 תועדה ירידה של 51% ו-32%, בהתאמה, בסיכון להתקדמות מחלה או תמותה.

אירועי חריגים בדרגה 3 ומעלה תועדו ב-12.2% מהנשים שטופלו ב- Camizestrant במינון 75 מ”ג, ב-21.9% מאלו שטופלו במינון של 150 מ”ג וב-13.7% מהמטופלות ב-Fulvestrant.

החוקרים מציינים כי בימים אלו נערכים מחקרי SERENA-4 ו-SERENA-6 להערכת משלב Camizestrant עם מעכבי CDK4/6.

ממצאי המחקר מעידים על החשיבות של Camizestrant כטיפול אנדוקריני חדש ומהווים צעד חשוב לקראת אפשרות טיפול חדשה העשויה להרחיב את מכלול האפשרויות הקיימות כיום לטיפול בנשים אלו ולהביא לשיפור בתוצאות הטיפול בממאירויות שד חיוביות לקולטנים לאסטרוגן.

 

מתוך כנס SABCS

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה