אונקולוגיה

האם יש תועלת הישרדותית להוספת כימותרפיה לטיפול קרינתי אדג’וונטי כנגד ממאירות בלוטות רוק (Sci Rep)

אשפוז

בחולים עם ממאירות מתקדמת בבלוטות רוק לא תועדה תועלת הישרדותית להוספת כימותרפיה לטיפול קרינתי אדג’וונטי, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Scientific Reports.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההישרדות של חולים עם ממאירות מתקדמת מג’ורית של בלוטות רוק אשר קיבלו טיפול כימו-קרינתי אדג’וונטי בהשוואה לטיפול קרינתי בלבד, לאחר הסרה ניתוחית. הם התבססו על נתונים ממאגר Taiwan Cancer Registry לזיהוי חולים עם ממאירות מג’ורית של בלוטות רוק (שלב T3-4 או מעורבות בלוטות לימפה) בין 2009 עד 2017.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההישרדות הכוללת וההישרדות ספציפית עקב מחלה.

מדגם המחקר כלל 395 חולים, מהם 178 (45.1%) קיבלו טיפול כימו-קרינתי אדג’וונטי ו-217 (54.9%) קיבלו טיפול קרינתי אדג’וונטי בלבד. חציון מנת הקרינה עמד על 66 Gy ב-33 פרקציות ו-Cisplatin היה המשטר הכימותרפי הנפוץ ביותר בשימוש.

לאחר חציון מעקב של 3.37 שנים, לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין הקבוצות בשיעורי ההישרדות הכוללים (p=0.13) או בשיעורי ההישרדות ספציפיים למחלה (p=0.33). הוספת כימותרפיה לטיפול קרינתי אדג’וונטי לא לוותה בשיפור מובהק סטטיסטית בהישרדות הכוללת (יחס סיכון מתוקן של 0.94, רווח בר-סמך 95% של 0.72-1.23) או בהישרדות ספציפית עקב המחלה (יחס סיכון מתוקן של 0.96, רווח בר-סמך 95% של 0.72-1.28).

מהערכת התוצאות לפי המאפיינים הקלינו-פתולוגיים לא עלה יתרון משמעותי להוספת כימותרפיה לטיפול קרינתי אדג’וונטי בהערכת ההישרדות הכוללת או ההישרדות ספציפית עקב המחלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממאגר נתונים מבוסס-אוכלוסייה זה עולה כי למתן כימותרפיה תועלת הישרדותית מוגבלת בחולים עם ממאירות מתקדמת של בלוטות רוק לאחר כריתה ניתוחית.

 

Sci Rep, Dec 2, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה