אונקולוגיה

טיפול באספירין במינון נמוך אינו מפחית את הסיכון לממאירות מעי גס ורקטום בחולים עם סוכרת מסוג 2 תחת טיפול במטפורמין (J Intern Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Internal Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אספירין במינון נמוך אינו מלווה בסיכון מופחת לסרטן מעי גס ורקטום בחולים עם סוכרת מסוג 2 תחת טיפול במטפורמין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אספירין במינון נמוך ומטפורמין נקשרו במחקרים קודמים עם סיכון מופחת לממאירות, אך אין נתונים אודות ההשפעה המשולבת של טיפולים אלו בחולים עם סוכרת מסוג 2 על הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין אספירין במינון נמוך לעומת אי מתן טיפול באספירין ובין הסיכון לסרטן מעי גס ורקטום.

החוקרים התבססו על מאגרי הנתונים CDARS (או Clinical Data Analysis and Reporting System) מהונג קונג ו-THIN (או The Health Improvement Network) מבריטניה. התוצא העיקרי היה היארעות סרטן מעי גס ורקטום, כאשר החולים היו במעקב עד לאבחנה של כל ממאירות, תמותה או עד סוף שנת 2019.

לאחר התאמה מלאה, החוקרים כללו במחקר 57,534 חולים (16,276 ממאגר CDARS ו-41,258 ממאגר THIN). חציון משך המעקב עמד על 9.3 שנים במאגר CDARS ועל 3.2 שנים במאגר THIN.

מהנתונים עולה כי משלב אספירין במינון נמוך עם מטפורמין לא לווה בסיכון נמוך יותר לסרטן מעי גס ורקטום, בהשוואה לטיפול במטפורמין בלבד (יחס סיכון של 0.89, רווח בר-סמך 95% של 0.75-1.05).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר אינם תומכים במתן שגרתי של אספירין במינון נמוך לאוכלוסייה זו.

 

J Intern Med, Nov 16, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה